آفتاب

ناتو بزرگترین رزمایش 10 سال اخیر خود را با مشارکت 30 کشور برگزار می‌کند

ناتو بزرگترین رزمایش 10 سال اخیر خود را با مشارکت 30 کشور برگزار می‌کند

فرماندهان ناتو اعلام کردند این ائتلاف قرار است بزرگترین رزمایش خود را طی 10 سال گذشته با تمرکز بر مقابله با گروه تروریستی داعش برگزار کند و از روسیه نیز برای نظارت بر ای رزمایش دعوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری "ولیو واک"، نیروهای ناتو قرار است در سراسر مدیترانه مستقر شوند و از روسیه برای نظارت بر رزمایش‌ها دعوت شده است. مشخص نیست که آیا این دعوت نوعی نیرنگ است و یا اینکه ناتو می‌خواهد که در مقابل ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه قدرت‌نمایی کند.

بزرگترین رزمایش ناتو از 28 سپتامبر تا ششم نوامبر در اسپانیا، ایتالیا و پرتغال و نیر در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس برگزار می‌شود.

به گفته فرماندهان ناتو، این یکی از دشوارترین رزمایش‌های ائتلاف ناتو خواهد بود که هدف از برگزاری آن آموزش و تست نیروهای واکنش سریع ناتو است و متشکل از نیروهای زمینی، هوایی و دریایی می‌شوند.

مانورهای نظامی همچنین شامل «سناریوی تهدید غیرواقعی» در دریا، زمین و نیزهوا می‌شود.

ژنرال هانس لوتار دومروز، از فرماندهان نظامی ناتو که مسوول برگزاری رزمایش است، گفت: ما نمی‌توانیم بین تهدید شرق و جنوبی انتخاب کنیم و باید برای هر دو آماده باشیم.

این اقدام همچنین اثبات می‌کند که غرب در حال حاضر با «دو تهدید وجودی» روسیه و داعش روبه‌رو است. روسیه به عنوان ناظر در این رزمایش‌ها دعوت شده است و ناتو احتمالا قصد دارد با یک تیر دو نشان بزند و قدرت نظامی خود را به رخ داعش و روسیه بکشد. حدود 36 هزار سرباز از 30 کشور در این مانورها شرکت می‌کنند. که از جمله می‌توان به استرالیا، اتریش، بوسنی و هرزگوین، فنلاند، مقدونیه، سوئد و نیز اوکراین اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N894485

وبگردی