آفتاب

رقابت کاندیداهای جمهوری خواه بر سر زمان پاره کردن توافق هسته‌ای!

رقابت کاندیداهای جمهوری خواه بر سر زمان پاره کردن توافق هسته‌ای!

خودنمایی کاندیداهای جمهوری خواه بر سر اینکه کدام یک زودتر توافق هسته ای ایران را ابطال خواهد کرد به یکی از داغترین سوژه های رسانه ای آمریکا بدل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هافینگتون پست، «اسکات واکر» که اخیرا به صف کاندیداهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیوسته است قصد دارد تا همچون دیگر همقطاران تندروی خود از توافق هسته ای ایران به عنوان دستاویزی برای خودنمایی استفاده کند. وی در سخنرانی انتخاباتی خود مدعی شد که رئیس جمهور آتی آمریکا باید از همان روز نخست آماده حمله نظامی به ایران باشد.

وعده واکر برای خاتمه بخشیدن به توافق هسته ای ایران در همان روز نخستی که سکان هدایت کاخ سفید را بر عهده می گیرد در حالی بیان شد که در زمانی نه چندان دور و به فاصله یک روز قبل تر، «جب بوش» مطرح ترین کاندیدای جمهوری خواه -که خویشاوندی با دو رئیس جمهور پیشین آمریکا دارد- سعی کرد چهره ای عملگرا از خود نشان دهد و مدعی شد: توافق هسته ای ایران را در همان روز نخست پاره نمی کنم. پیش از هر کاری کابینه تشکیل می دهم و با وزرایم در این زمینه مشورت می کنم.

اما واکر در واکنش به این اظهار نظر بی آنکه به نام ایران اشاره کند گفت: او (بوش) می تواند نظر خودش را داشته باشد. اما من معتقد هستم که یک رئیس جمهور نباید منتظر تشکیل کابینه باشد بلکه باید از همان روز نخست آماده اتخاذ اقدامات مداخله جویانه از جمله اقدام نظامی باشد.

ناگفته نماند که جب بوش پس از روبرو شدن با هجمه تبلیغاتی واکر و طرفدارانش، بلافاصله بیانیه ای صادر کرد و گفت: من مسئولانه و فی الفور برای خلاصی خودمان از این توافق دست به کار می شوم!

کاندیداهای جمهوری خواه آمریکا که عرصه سیاست خارجی را جولانگاه مناسبی برای عرض اندام می بینند، تمام سعی خود را به کار می گیرند تا در مواجهه با ایران چهره ای جنگ طلب از خود نشان دهند یا به قول واکر سیاست خارجی را همچون گرزی سنگین بر چهره دشمن بکوبند.

کد N894434

وبگردی