آفتاب

دیدار وزیر خارجه قطر با مسعود بارزانی در اربیل

دیدار وزیر خارجه قطر با مسعود بارزانی در اربیل

وزیر خارجه قطر در سفر به اقلیم کردستان عراق با رئیس این منطقه خودگردان دیدار و با وی درخصوص تحولات عراق و روند مبارزه با داعش بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با خالد العطیه، وزیر خارجه قطر تاکید کرد: تروریست‌ها از درگیری‌های طایفه‌ای و وخامت اوضاع سیاسی برای ارتکاب جنایت‌ علیه غیرنظامیان استفاده کرده است و مبارزه با آنها نیاز به تلاش‌های سیاسی، فکری و اقتصادی در کنار اقدام نظامی دارد.

وزیر خارجه قطر نیز پیشرفت اقلیم کردستان عراق و نقش پیشمرگ‌ها در مقابله با تروریسم را ستود و از اقلیم کردستان به خاطر پناه دادن به آوارگان عراقی از مذاهب و طوایف مختلف قدردانی کرد.

همچنین خبرگزاری رسمی قطر (قنا) اعلام کرد که دولت قطر به دستور امیر این کشور حمایت مالی برای کاهش رنج و مشکلات آوارگان در اقلیم کردستان عراق همزمان با ایام عید فطر اختصاص داده است.

خبرگزاری قنا به نقل از خالد العطیه اعلام کرد: این حمایت در راستای تمایل دولت قطر به حمایت از دوستان خود و ارائه کمک‌های انسانی به آسیب‌دیدگان در کشورهای جنگ‌زده به ویژه سوریه و عراق است و با هماهنگی و نظارت طرف‌های رسمی اربیل ارائه شده است.

خالد العطیه ابراز امیدواری کرد که این حمایت مالی در کاهش رنج و مشکلات آوارگان عراقی نقش داشته و امنیت و ثبات بار دیگر به عراق بازگردد.

انتهای پیام

کد N894331

وبگردی