آفتاب
امام‌جمعه اهل‌سنت زابل:

تروریسم پدیده خطرناکی برای تمامی ملت‌هاست

تروریسم پدیده خطرناکی برای تمامی ملت‌هاست

امام‌جمعه اهل‌سنت زابل گفت: متاسفانه پدیده تروریسم پدیده بسیار خطرناک و دردآوری است که نه‌تنها برای انسانیت و برای مسلمانان بلکه برای تمامی ملت‌ها مسئله بسیار خطرناک و مهمی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مولوی عبدالرشید شه‌بخش با اشاره به سوء‌استفاده دشمنان از وجود برخی اختلافات میان مسلمانان اظهار کرد: متاسفانه بیشتر غیرمسلمانان از این اختلافات علیه اسلام و مسلمانان سوء‌استفاده می‌کنند.

وی به ادعای دروغین برخی کشورها در مقابله با تروریسم پرداخت و تصریح کرد: بیشتر کشورهایی که از دفاع مردم و ملت و مقابله با تروریسم حرف می‌زنند، خودشان مرتکب عمل تروریستی شدند و نه‌تنها خودشان بلکه همه به این مسئله اعتراف و اذعان دارند.

وی تاکید کرد: ترور چیزی است که نه اسلام و نه انسان آن را تایید نمی‌کند.

امام‌جمعه اهل سنت زابل ادامه داد: اسلام از بین‌بردن انسان را تنها در سه مورد جایز می‌داند و مسئله ترور غیر از این موارد است. این‌که فقط به‌خاطر اهداف شخصی، سیاسی، مالی و غیره انسان‌های زیادی از بین بروند و خانواده‌های زیادی نیز داغدار شوند، این نه با وجدان انسانی، نه با شعور اسلامی و نه با عاطفه انسانی سازگار نیست.

وی با اشاره به حضور پدیده ترریسم در جهان اظهار کرد: متاسفانه تروریسم در تمام دنیا وضعیتی ایجاد کرده است که در تمام دنیا ترور، وحشت و مشکلاتی از این دست درست شده است که متاسفانه بسیاری از کشورها در این امر دخیل هستند و هر یک به نحوی دنبال اهداف شخصی خود هستند که از این جهت جای بسی نگرانی است.

وی درباره وظیفه دولت‌ها و کشورهای اسلامی از جمله ایران در قبال پدیده شوم تروریسم گفت: آن‌چه یک انسان عاقل و دانا و یک کشور و دولت اسلامی و بزرگان میهن عزیز باید به دنبال آن باشند این است که سعی کنند در تمام دنیا، علت این اعمال را بفهمند، ریشه آن را دریابند و بخشکانند و بعد از آن سعی کنند تا با تمامی ملل، مسلمانان، فرق و مذاهب به صورت حقیقی و واقعی به تفاهم و محبت برسند و هم در دایره انسانیت و اسلام با هم به گفت‌وگو بپردازند که در این صورت ان‌شاءالله مشکل حل می‌شود.

انتهای پیام

کد N894302

وبگردی