آفتاب

تمجید اوباما از نقش بوهاری در حفظ همبستگی نیجریه

تمجید اوباما از نقش بوهاری در حفظ همبستگی نیجریه

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با همتای نیجریایی خود در کاخ سفید از نقش وی به عنوان عامل حفظ وحدت و همبستگی در این کشور آفریقایی تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا میزبان «محمدو بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه در واشنگتن بود. کاخ سفید با انتشار این خبر اعلام کرد اوباما در این دیدار از بوهاری به عنوان نمادی برای امیدواری مردم پرجمعیت ترین کشور آفریقایی یاد کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین همتای نیجریایی خود را به خاطر نقشش در حفظ همبستگی و وحدت که از جمله شعارهای انتخاباتی وی بوده ستود. به گفته اوباما انتخاب بوهاری در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیجریه نشانه ای برای دمکراسی بوده است.

اوباما همچنین گفته است روند سیاسی نیجریه می تواند به عنوان الگویی برای دیگر کشورهای آفریقایی و نیر کشورهای در حال توسعه مورد توجه قرار گیرد.

در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیجریه در اواسط فروردین ماه، باراک اوباما با گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری پیشین و محمدو بوهاری، رئیس‌جمهوری منتخب این کشور به صورت تلفنی گفتگو و بر اهمیت تلاش‌های نیجریه و شرکای منطقه‌ای آن در مبارزه با بوکوحرام تاکید کرد.

کد N894196

وبگردی