آفتاب

وقوع انفجار و تیراندازی پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری بروندی

وقوع انفجار و تیراندازی پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری بروندی

گزارش ها از وقوع چند مورد انفجار و تیراندازی در بروندی ساعاتی پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس شهر بوجومورا پایتخت کشور آفریقایی بروندی از وقوع یک حمله با نارنجک در این شهر خبر داد. همچنین شاهدان عینی از وقوع چندین مورد انفجار و تیراندازی در پایتخت ساعاتی پیش از برگزاری انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری این کشور سخن گفتند.

پیش بینی می شود «پیر انکورونزیزا» رئیس جمهوری کنونی بروندی در این انتخابات پیروز شده و برای بار سوم بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند. این در حالی است که خشونت های اخیر بروندی به دنبال اعتراضات گسترده به نامزدی انکورونزیرا در این دوره از انتخابات آغاز شد.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه با بیان این که شخصا وقوع سه فقره انفجار را شنیده است اعلام کرده هنوز دسترسی به جزئیات بیشتر در این خصوص امکان پذیر نیست.

همچنین شاهدان عینی در منطقه انگاگارا پایتخت از تیراندازی به نیروهای پلیس و آتش گشودن پلیس به سوی مهاجمان در پاسخ به این حمله خبر داده اند. تیراندازی و انفجار همچنین در مناطق انیاکابیگا و کانیوشا پایتخت به گوش رسیده است.

به دنبال اعلام نامزدی «پیر انکورونزیزا» برای سومین دوره ریاست جمهوری در بروندی در ۲۵ آوریل سال جاری، اعتراض ها به این تصمیم آغاز و این کشور با بحران سیاسی روبرو گردید.

به دنبال ناآرامی های سیاسی در بروندی، دولت این کشور تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور را از ۱۵ جولای به ۲۱ جولای (۳۰ تیر ماه) تغییر داد. اتحاذ این تصمیم به دنبال آن انجام شد که سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقا خواستار تعویق انتخابات ریاست جمهوری بروندی با هدف حل بحران سیاسی در این کشور شدند.

کد N894190

وبگردی