آفتاب

سازمان ملل حمله تروریستی ترکیه را محکوم کرد

سازمان ملل حمله تروریستی ترکیه را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی اخیر در ترکیه را که به کشته شدن ده‌ها تن منجر شد، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، بان‌ کی ‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، هیچ توجیهی برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در جریان حملات این‌چنینی وجود ندارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که عوامل این حمله هرچه سریع‌تر پای میز محاکمه کشانده شده و به سزای عمل خود برسند.

بان کی مون در بیانیه خود به ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حمله تروریستی و همچنین دولت و ملت ترکیه پرداخت و برای زخمی‌های این حمله آرزوی بهبودی کرد.

روز دوشنبه منابع امنیتی در جنوب ترکیه از وقوع یک انفجار در شهر مرزی سوروچ و کشته شدن دست کم 27 تن خبر دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، بنا بر اعلام وزارت کشور ترکیه در این انفجار که در مقابل مرکز فرهنگی سوروچ رخ داده 27 تن کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند. این انفجار ناشی از یک خودروی بمب‌گذاری شده یا عامل انتحاری بوده که جلیقه انفجاری به تن کرده بود و اجتماع جوانان چپ‌گرای کرد در شهر مذکور را هدف قرار داد.

در همین حال، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید این حمله تروریستی را نفرت‌انگیز خواند و آن را به شدت محکوم کرد. وی گفت: به تازگی شاهد فعالیت گروه‌های تندرو در دیگر کشورها هستیم که به نظر می رسد با داعش در ارتباط هستند.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه پاکستان نیز با انتشار بیانیه‌ای این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرد و به ابراز همدردی با قربانیان این حمله پرداخت.

انتهای پیام

کد N894186

وبگردی