آفتاب

آغاز همایش طرح ولایت

آغاز همایش طرح ولایت

همایش بیستمین دوره آموزشی طرح ولایت امروز با موضوع آموزش مبانی اندیشه اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این همایش آیت الله مصباح یزدی، بنیانگذار این دوره های آموزشی با بیان اینکه اکنون بعد از پنجاه سال تحصیل دینی اکنون تازه توانسته است جواب های قانع کننده ای برای برخی از سوال هایش پیدا کند، گفت: این دوره 45 روزه حاصل 50 سال تحصیل دینی است که امروز به شکل رایگان در اختیار شما دانشجویان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شرکت در این دوره ها سبب فراهم سازی سعادت و آرامش برای دانشجویان، خانواده هایشان، جامعه و در نهایت بشیریت می شود.

در ادامه این همایش آیت الله سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما در کشور شاهد چالش های زیادی بوده ایم، گفت: این چالش ها هنوز هم ادامه دارند و ریشه آنها در مسائل اعتقادی است. برای مثال می توان به چالش جریان دولت موقت، بنی صدر، منتظری یا حضرت امام (ره) اشاره کرد.

وی همچنین مهمترین محورهای اختلاف بین تفکرهای موجود در جامعه را پس پیروزی انقلاب اسلامی، مساله مشروعیت ولی فقیه از سمت خداوند و عدم سرمایه گذاری بیش از اندازه بر روی نیازهای مادی جامعه دانست و ادامه داد: برای مثال 95 درصد بودجه کشور صرف نیازهای مادی افراد می‌شود درحالی که دولت باید پاسخگوی نیازهای دینی مردم باشد.

موسوی نصب، معاون آموزش موسسه امام خمینی (ره) ضمن تبریک آغاز بیستمین دوره آموزشی طرح ولایت به حاضرین و تشکر از برگزار کنندگان این دوره آموزشی، گفت: طرح ولایت طرحی است که توسط آیت الله مصباح یزدی بنیان گذاری شده و مورد نظارت رهبری است.

وی با بیان اینکه تمام جوامع بشری برای تربیت نسل آینده خودشان برنامه ریزی می کنند، اظهار کرد: در این دوره ها سعی شده است تا به یک سبک جامع که تمام ابعاد انسانی را در برمی گیرد دست پیدا کنیم.

موسوی نصب ادامه داد : سبک تربیتی که در این دوره ها اتخاذ کردیم همان سبکی است که در کلاس های آیت الله بهجت وجود داشته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه نباید از هیچ یک از ابعاد وجودی نسلی که تربیت می کنیم غافل باشیم، گفت: تربیت افراد از بینش آغاز می شود و متناسب با بینش است که افراد علاقه مند می شوند و عمل می‌کنند.

داوود گودرزی، رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور در پایان با اشاره به اینکه ما اکنون در کشور شاهد جنگ نرم هستیم، افزود: به همین دلیل کشور نیازمند افرادی با پایه های معرفتی قوی است که این دوره ها می تواند زمینه ساز این موضوع باشد.

انتهای پیام

کد N894144

وبگردی