آفتاب

واکنش وزارت خارجۀ ایران به اقدام تروریستی در جنوب ترکیه

واکنش وزارت خارجۀ ایران به اقدام تروریستی در جنوب ترکیه

سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار تروریستی در شهر سوروچ در جنوب ترکیه را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان ترکیه گردید , شدیدا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار تروریستی در شهر سوروچ در جنوب ترکیه را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان ترکیه گردید، شدیدا محکوم کرد. مرضیه افخم این حادثه را به دولت و ملت ترکیه و به ویژه به خانواده های داغدار کشته شدگان و آسیب دیدگان این انفجار تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای جان باختگان غفران الهی و برای مجروحین شفای عاجل مسئلت نمود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: این اقدام جنایتکارانه تروریستی یک بار دیگر نشان داد که عاملین این حوادث به هیچ اصلی پایبند نبوده و برای رسیدن به اهداف ضد انسانی خود از هیچ اقدامی خودداری نمی کنند.

مرضیه افخم تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد تروریسم کور، خطری جدی در منطقه است و در همین چارچوب نیز جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی که هفته گذشته با جناب آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه داشتند ضمن اظهار جدی بودن این خطر برای همه کشورهای منطقه، ضرورت گفتگو و همکاری میان ایران و ترکیه برای مقابله با این پدیده شوم را مورد تاکید قرار داده و آمادگی ایران برای شروع گفتگوها در این زمینه را اعلام کردند.

5252

کد N894137

وبگردی