آفتاب
سالک:

تروریسم دولتی صهیونیست‌ها خطرناک‌ترین شاخه تروریسم است

تروریسم دولتی صهیونیست‌ها خطرناک‌ترین شاخه تروریسم است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تروریسم دولتی با منشاء صهیونیست‌ها، اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین شاخه تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احمد سالک با بیان اینکه تروریسم جریانی است که علیه تمام منافع دینی، اسلامی و بشری است و تنها با هدف رسیدن به اهدافش عمل می‌کند، اظهار داشت: تروریست‌ها برای رسیدن به اهدافشان از هر وسیله‌ای از جمله قتل، غارت و کشتار استفاده می‌کنند.

وی افزود: اینکه چه کسی چنین پدیده نامبارکی را به وجود می‌آورد، باید گفت که سلطه و استکبار جهانی ایجادکننده، پرورش‌دهنده، هدایت‌کننده و کمک‌کننده به این فرزند ناخلف هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد:‌ کشورهای استکباری با کمک‌های وسیع مالی و تسلیحاتی به تروریست‌ها اهداف زورمدارانه و زیاده‌خواهانه خود را عملیاتی می‌کنند.

سالک با بیان اینکه ریشه ترور و تروریسم به صدر اسلام برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: خوارج نهروان و قتل امیرالمومنین(ع) در محراب مسجد، عملیاتی تروریستی بر اساس افکار متحجرانه و خشکی بود که با منشاء دینی انجام شد. عده‌ای ظاهرالصلاح به این نتیجه رسیدند که برای رشد اسلام باید موانع برداشته شود از این رو تصمیم به حذف فیزیکی حضرت علی(ع)، معاویه و یک نفر دیگر گرفتند ولی تنها موفق به قتل حضرت امیر(ع) شدند یا در نمونه‌ای دیگر نقشه ترور حضرت اباعبدالله حسین(ع) در کنار خانه خدا توسط عمال یزید برنامه‌ریزی شد اما هوشیاری حضرت مانع از به‌هم‌خوردن حج شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: نمونه‌های فراوانی از قتل و ترور خاندان وحی و اولیای الهی مشاهده می‌شود که یا با شمشیر و یا با زهر به‌دست تروریست‌ها به شهادت رسیدند. در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نیز بیش از ۱۷۰۰۰ شهید توسط گروه‌های تندرو به‌ویژه منافقین و گروهک فرقان و سایر گروهک‌های تروریستی انجام شد.

وی تروریسم دولتی با منشاء صهیونیست‌ها را اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین شاخه تروریسم دانست و افزود: تروریسم دولتی در جنگ تحمیلی بسیار فعال بود؛ به‌طوری‌ که در حلبچه و مناطق وسیعی از خاک عراق و جنوب شرق کشور ظرف چهار ثانیه فاجعه انسانی به وجود آوردند. در فلسطین و لبنان نیز وضعیت مشابهی در جریان است. هواپیماهای رژیم صهیونیستی حتی از ریختن انواع بمب میان مردم تظاهرکننده لبنانی دریغ نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام سالک، ریشه ترور را دولت آمریکا و سران رژیم صهیونیستی دانست و افزود: مبنای تروریسم دولتی، سران آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که هیچ رحمی به ابناء بشر ندارند. بر صهیونیست‌ها قانون جنگ حاکم است. سران این رژیم منحوس قدرت را در زر، زور و تزویر می‌بینند و برای آن ساختار و سازوکار می‌بینند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساز و کاری که در شرایط کنونی برای دنیای اسلام طراحی کرده‌اند، اختلاف‌افکنی بین قومیت‌ها، شیعه و سنی، سنی با سنی و شیعه با شیعه است. عناصر پوک‌مغز را جذب کرده، آموزش داده و با شستشوی مغزی اجرای عملیات‌های تروریستی را از نگاه مذهبی به آنها القا می‌کنند. مثلا به این عناصر چنین القا می‌کنند که «اگر عملیات انتحاری را در جمع شیعیان انجام دهید در جوار پیامبر(ص) قرار می‌گیرید. » در یکی از عملیات‌های انتحاری که قبل از انفجار کمربند انفجاری، فرد انتحارکننده دستگیر شده بود قاشقی در جیب این فرد یافت شد، وقتی از وی درباره علت همراه‌داشتن این قاشق سؤال کردند، پاسخ داد «برای غذا خوردن با قاشقم در بهشت در کنار پیامبر آن را با خود به همراه برداشتم! »

وی با اشاره به تزویر و پستی صهیونیست‌ها، گفت: فقر فکری و مذهبی و سوء استفاده از احکام دینی به ابزاری قدرتمند در دست پرورش‌دهندگان جریان‌های تروریستی مبدل شده است. جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که در صدر و اولویت اهداف تروریست‌ها قرار دارد. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز جریان‌های مختلفی از جمله کودتای نوژه، حرکت منافقین، جریان چریک‌های فدایی خلق و تروریست‌های داعش و طالبان علیه جمهوری اسلامی طرح‌ریزی و پیاده‌سازی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، اصلی‌ترین هدف صهیونیست‌ها را جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: هدف اصلی تروریست‌ها، عراق و سوریه نیست بلکه هدف اصلی، کشور گسترش‌دهنده فرهنگ و مبانی درست اسلامی یعنی جمهوری اسلامی ایران است که به دلیل امنیت بالای کشور و هوشیاری ملت توطئه‌هایی از این دست خنثی شده است.

حجت‌الاسلام سالک خطاب به برگزارکنندگان دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور گفت: اولین و مهمترین اقدام‌ ارائه معنا و مفهوم تروریسم و نهادینه‌کردن این معنا برای افکار عمومی مردم باشد.

وی در توضیح علت این درخواست گفت: جامعه انقلابی ایرانی با بصیرت و بیداری کامل خود نسبت به معنای ترور و تروریسم و آثار مخرب آن بر خانواده‌های شهدای ترور وقوف کامل دارند اما به دلیل بمباران رسانه‌ای و رادیو و تلویزیونی کشورهای بیگانه ممکن است قدری تزلزل پیدا کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم با اشاره به آثار برگزاری این کنگره بیان کرد: مطمئنا برگزاری این کنگره موجب به وجودآمدن وحدت رویه در کشورهای قربانی ترور می‌شود. با حضور کشورهای آزادی‌خواه و قربانیان اقدامات تروریستی در این قبیل نشست‌ها، تبادل اسناد و تجربیات و اتخاذ راهبردهای استراتژیک برای مقابله منسجم با تروریسم اتفاق می‌افتد مشروط بر اینکه این راهبردها از طریق مکانیزم‌های مختلف، اجرایی شود در غیر این صورت برگزاری چنین نشست‌هایی راه به جایی نخواهد برد.

حجت‌الاسلام سالک افزود: اگر برگزارکنندگان کنگره بتوانند وحدت رویه و اقدام منسجم علیه مستکبران و زورگویان را در دنیای اسلام و بین کشورهای قربانی تروریسم نهادینه کنند، موفقیت بزرگی به‌دست خواهند آورد.

وی گفت: همانطور که دولت عراق از جمهوری اسلامی درخواست کرد، نیروهای مستشار ایرانی در نبرد علیه داعش شرکت کردند و ان‌شاءالله به پیروزی می‌رسند، در سوریه نیز به همین ترتیب است. مقام معظم رهبری نیز چندی قبل اعلام کردند ایران از کشورهای مظلوم دفاع می‌کند. سیاق دینی جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان، قربانیان تروریسم و جنگ‌های نظامی و سیاسی، راهبرد مبنایی و قرآنی است.

کد N894103

وبگردی