آفتاب
نمایندگان لیتوانی و آنگولا در سازمان ملل:

می‌توان با گفت‌وگو در وضعیت جهانی تغییر ایجاد کرد

می‌توان با گفت‌وگو در وضعیت جهانی تغییر ایجاد کرد

نماینده لیتوانی در شورای امنیت سازمان ملل از نقش ایران در شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) رایموندا مورموکایته در نشست شورای امنیت جهت تصویب قطعنامه 2231 در ارتباط با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با بیان این‌که «ما می‌توانیم با مذاکره و گفت‌وگو در وضعیت جهانی تغییر ایجاد کنیم»، گفت: تحریم‌ها نمی‌توانند آن‌قدر موثر باشند که مذاکره و گفت‌وگو اثرگذار هستند.

وی ادامه داد: با اراده کشورها می‌توانیم از طریق پوشش‌های دیپلماتیک و حمایت شورای امنیت سازمان ملل مسائل را حل کنیم؛ چراکه هدف ما در این سازمان فراهم کردن زندگی راحت برای همه ملت‌های جهان است.

وی با اظهار امیدواری از اجرای بند به بند توافقنامه هسته‌ای توسط ایران تاکید کرد: ما از نقش ایران در مذاکرات و فعالیت این کشور در زمینه‌شفاف‌سازی برنامه‌های هسته‌ای خود استقبال می‌کنیم.همچنین می‌گویم که ایران به صورت الزام‌آور تحت نظر آژانس است. مذاکرات هسته‌ای با ایران و وفاداری اعضا باعث شد بین ایران و کشورهای جهان دری به سوی صلح و روشنی باز شود.

به گزارش ایسنا، نماینده آنگولا درسازمان ملل نیز خاطرنشان کرد: جو خاورمیانه به صورتی است که ما می‌توانیم مسائل را از طریق گفت‌وگو حل کنیم و شورای امنیت نیز می‌تواند به صورت مسالمت‌آمیز بر مسائل غلبه کند.

وی تاکید کرد: مردم خاورمیانه استحقاق بیشتر از این‌ها را دارند و ما در شورای امنیت می‌توانیم با نوآوری مسائل پیش رو را حل کنیم. همچنین شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند از فرصت توافق بوجود آمده استفاده کرده و تلاش کند تا از روند توافق انجام شده با ایران و کشورهای خاورمیانه برای مقابله با جنگ در سوریه و یمن استفاده کند.

وی در پایان با بیان این‌که «اعضای شورای امنیت به دنبال ایجاد وضعیت بهتر در دنیا هستند» تاکید کرد:‌ با ایجاد چارچوب‌های مشخص می‌توانیم امنیت را به خاورمیانه بازگردانیم.

انتهای پیام

کد N894071

وبگردی