آفتاب

تجمع گرجستانی‌ها علیه "اشغالگری" روسیه در آبخازیا و اوستیای جنوبی

تجمع گرجستانی‌ها علیه "اشغالگری" روسیه در آبخازیا و اوستیای جنوبی

صدها تن از معترضان گرجستانی با تجمع در پایتخت این کشور مخالفت خود را با آنچه که "اشغال" دو منطقه جدایی طلب آبخازیا و اوستیای جنوبی در این کشور خواندند،‌ اعلام کرده و خواهان پایان دادن به آن شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آنادولو، بیش از 1000 معترض در شهر تفلیس،‌ پایتخت گرجستان تجمع کرده و خواهان سیاست قدرتمند‌تر دولت این کشور در قبال مناطق جدایی طلب اوستیای جنوبی و آبخازیا شدند.

جیورجی توقوشی،‌ یکی از فعالان معترض به خبرگزاری آنادولو گفت: بیایید همه ما به روسیه نه بگوییم و فریاد بزنیم "زنده باد اروپا".

چند روز پیش پس از آنکه سربازان روسیه نشانگرهای مرزی در طول مرز جنوبی اوستیای جنوبی با گرجستان کار گذاشتند و با این کار یک بخش از یک خط لوله مهم نفت را در داخل خاک تحت کنترل روسیه قرار دادند. تنش‌ها میان دو کشور مجددا بالا گرفت.

سربازان روسیه در سال 2008 پس از جنگی پنج روزه با گرجستان دو منطقه جدایی طلب اوستیای جنوبی و آبخازیا را تصرف کردند و در حال حاضر همچنان در این دو منطقه حضور دارند.

روسیه این دو منطقه را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخته است.

معترضان گرجستانی همچنین خواهان لغو مذاکرات میان زوراب آباشیدزه، مشاور نخست وزیر این کشور و گریگول کاراسین، معاون وزیر امور خارجه روسیه شدند.

انتهای پیام

کد N894059

وبگردی