آفتاب

بیانیه فراکسیون اکثریت مجلس درخصوص توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5

بیانیه فراکسیون اکثریت مجلس درخصوص توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5

خانه ملت نوشت:

 فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در بیانیه‌ای ضمن تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده در دستیابی به توافق هسته‌ای با گروه 1+5، رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مسیر را تبیین کننده حرکت در مسیر صحیح برشمرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بسم ا... الرحمن الرحیم

پس از گذشت 12 سال از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 و طی یک دوره فشرده، دستیابی به توافق هسته‌ای نشان داد ملت بزرگ ایران بار دیگر با استقامت و توانمندی در سایه رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش‌های دولت، دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده و حمایت‌های مجلس شورای اسلامی، از پیچ تاریخی مهم و پرخطر به سلامت عبور خواهد کرد و تسلیم هیچ‌گونه تهدید و ارعابی نخواهد شد.

امروز جهان با به رسمیت شناختن حق ایران در دستیابی به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای باردیگر در برابر عظمت علمی و فنی ایران، سرتعظیم فرود آورده است و در خصوص توانایی‌ها و توانمندی‌های بومی این مرزوبوم لب به اعتراف گشوده است.
بی‌تردید حفظ دستاوردهای ارزشمند دانشمندان و متخصصان ایران اسلامی در حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای در طول بیش از 3 دهه با مجاهدت‌های بی‌دریغ و مجدانه اعضای تیم‌مذاکره کننده ایران در این برهه حساس با استفاده کارآمد از توان دیپلماسی در میدان مذاکرات همراه بوده است.

یقینا با وجود توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی، حصول توافق برد-برد در مذاکرات هسته‌ای در سایه منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تبیین مسیر راه و خطوط قرمز و حمایت از تیم مذاکره کننده، میسر شد.

امروز در کنار شادی و مسرت ملت بزرگ ایران اسلامی، فرصت مغتنمی پدید آمد تا یاد و خاطره شهدای معظم هسته‌ای کشور که سال‌ها در مسیر حفظ و ارتقای این دانش ارزشمند صلح‌آمیز تلاش کردند را گرامی بداریم. بی‌تردید اجرای صحیح و بدون مغلطه و تخطئه توافقنامه تدوین شده از سوی طرف مقابل مذاکرات، حلاوت این دستاورد مهم دیپلماسی را شیرین‌تر خواهد نمود.

ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه پرفضیلت رمضان و تبریک عید سعید فطر، دستیابی به توافق هسته‌ای در راستای حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت بزرگوار ایران و خانواده معظم شهدای گرانقدر به ویژه خانواده‌ معظم شهدای هسته‌ای، رییس محترم جمهور و هیات دولت به ویژه تیم مذاکره کننده، رییس محترم قوه‌قضاییه، رییس محترم مجلس و نمایندگان محترم مردم در خانه ملت، تبریک گفته و با آرزوی توفیق و سربلندی روزافزون ملت گرانقدر ایران اسلامی از درگاه ایزدمنان، بار دیگر بر حفظ همه جانبه دستاوردهای ارزنده و کلیدی هسته‌ای در طول اجرای برنامه جامع مشترک هسته‌ای تاکید می‌نماییم. امید آن می‌رود تا در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» با تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس، فصل دیگری از تلاش‌های مسئولان در مسیر خدمت به ملت عزیز ایران اسلامی در زمینه رفع مشکلات و موانع اقتصادی و پدیدار شدن شکوفایی اقتصادی رقم زده شود.

29220

کد N893882

وبگردی