آفتاب

انتقاد مقام نظامی سابق انگلیس از استراتژی لندن علیه داعش

انتقاد مقام نظامی سابق انگلیس از استراتژی لندن علیه داعش

فرمانده اسبق نیروهای مسلح انگلیس اعلام کرد، این کشور اگر می‌خواهد گروه تروریستی داعش را شکست دهد، باید به حالت آماده‌باش درآمده و کمپین نظامی خود را مورد بازنگری قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، لرد ریچاردز، فرمانده اسبق نیروهای مسلح انگلیس در این باره گفت: انگلیس دیر یا زود متوجه خواهد شد که نیروهای زمینی و تانک‌ها باید برای شکست داعش اعزام شوند.

ریچاردز ادامه داد، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس باید کشور را در حالت آماده‌باش درآورد و استراتژی نظامی‌اش در قبال تهدید داعش را مورد بازنگری قرار دهد. وی خاطرنشان کرد، تانک‌ها باید به حرکت درآیند و نیروهای زمینی وارد عرصه شوند.

فرمانده اسبق نیروهای صلح انگلیس با اشاره به استراتژی دیوید کامرون اظهار کرد: استراتژی فعلی کامرون در قبال داعش، آموزش نیروهای عراقی و مخالفان سوری است؛ استراتژی‌ای که شدیداً ناکارآمد و ناکافی است.

وی جنگ فعلی علیه تروریسم را مبارزه برای نسل آینده توصیف کرد و هشدار داد: استراتژی فعلی تنها شرایط را بدتر می‌کند و نتیجه‌بخش نیست.

کامرون قرار است پس از اعلام رسمی برای پیوستن به حملات هوایی در سوریه درباره برنامه‌هایش جهت مبارزه با افراطی‌گری به سخنرانی بپردازد. پیشتر نخست‌وزیر انگلیس گفته بود که قصد دارد برای نابودی داعش دست به اقدامات بیشتری بزند و به همین منظور از پارلمان خواهد خواست تا اجازه انجام حملات هوایی در سوریه را صادر کند.

علاوه بر وی مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس قرار است امروز به نمایندگان پارلمان توضیح دهد که چرا خلبانان انگلیسی در حملات هوایی آمریکا در سوریه مشارکت داشته‌اند.

ریچاردز در ادامه گفت‌وگویش با شبکه بی‌.بی‌.سی ضمن تاکید مجدد بر ناکارآمدی استراتژی فعلی اظهار کرد: استراتژی فعلی در زمانی که در دسترس داریم جواب نخواهد داد. شاید بتوان گفت با استراتژی ما در آموزش سایرین جهت انجام کارهای دشوار می‌شود به نتیجه‌ای رسید اما مساله این است که حجم و ابعاد ماموریت فعلی بسیار ناکافی است.

وی تاکید کرد: اگر ما واقعا می‌خواهیم از شر آنها خلاص شویم نیاز داریم تا به حالت آماده‌باش درآییم.

فرمانده اسبق نیروهای مسلح انگلیس با تایید هدف نخست‌وزیر در نابودی داعش خاطرنشان کرد: اگر ماموریت فعلی ما پس از یک سال به نتیجه نرسد، پس قطعا لازم است تا درباره آن مجددا فکر شود. این در حالی است که به طور قطع تلاش برای انجام هرگونه اقدامی در سوریه با مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام

کد N893621

وبگردی