آفتاب

حمله آژانس اطلاعات نیجریه به املاک مشاور سابق امنیت ملی این کشور

حمله آژانس اطلاعات نیجریه به املاک مشاور سابق امنیت ملی این کشور

آژانس اطلاعات داخلی نیجریه از حمله به منازل و املاک مشاور سابق امنیت ملی این کشور با هدف جلوگیری از یک اقدام به خیانت و توطئه چینی از جمله برنامه ریزی برای سرنگونی دولت نیجریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امنیت کشور نیجریه اعلام کرد، حمله روز پنجشنبه بر مبنای اطلاعات موثق مرتبط با محمد سامبو داسوکی، مشاور سابق امنیت ملی این کشور صورت گرفت، وی در جریان برکناری فرماندهی ارشد ارتش به ظن توطئه چینی برای سرنگونی دولت از سمتش برکنار شد.

جاسوسی‌های این آژانس منجر به شناسایی و کشف و ضبط چندین قبضه سلاح در حمله به سه ملک این فرد در شمال نیجریه و همچنین ابوجا، پایتخت شد. آیتم‌های محرمانه در جریان این حملات کشف شد که شامل تفنگ‌های کالیبر بزرگ، چند جعبه مهمات و یک سپر نظامی می‌شود.

داسوکی 60 ساله نتوانست شواهدی مبنی بر مالکیت 12 خودروی جدید که پنج مورد از آن‌ها ضد گلوله هستند ارایه دهد.

سرکوب فرماندهی ارشد نظامی توسط بوهاری میراث برجای مانده از گودلاک جاناتان، رئیس جمهور سابق است که با هدف احیای ارتش صورت گرفت، ارتشی که در سراسر سال 2014 با شبه نظامیان بوکوحرام درگیر بوده و در حال حاضر هم هست.

بوهاری که 29 مه 2015 زمام امور در نیجریه را برعهده گرفت قول داده که علیه مقام‌هایی که تحت ریاست جمهوری جاناتان فعالیت کردند اقدامی صورت ندهد.

گزارش شده داسوکی در 1985 به عنوان ژنرال ارتش، بوهاری را که در آن زمان از فرماندهی ارتش در نیجریه سرنگون شده بود، دستگیر کرد. داسوکی از ژوئن 2012 تا زمان برکناری‌اش مشاور امنیت ملی بود.

انتهای پیام

کد N893453

وبگردی