آفتاب

تظاهرات گسترده حامیان اخوان‌المسلمین فردا در مصر

تظاهرات گسترده حامیان اخوان‌المسلمین فردا در مصر

اخوان المسلمین مصر در واکنش به کشته شدن شش تن از اعضای این گروه در جریان تظاهرات عید فطر در قاهره، اعلام کرد فردا (سه شنبه) مناطق مختلف مصر شاهد موج جدیدی از تظاهرات خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الاتحاد، گروه اخوان المسلمین مصر در بیانیه‌ای در واکنش به کشته شدن شش عضو این گروه در درگیری‌ با نیروهای امنیتی در اولین روز از تعطیلات عید فطر، تهدید کرد موج جدیدی از تظاهرات و اعتراضات از فردا (سه شنبه) در مصر آغاز خواهد شد.

این گروه پیش از این نیز طرح جدیدی را با عنوان "کمپین مخالفت با تحقیر مسلمانان" در مصر آغاز کرد.

در همین راستا "ائتلاف حمایت از مشروعیت"، وابسته به اخوان المسلمین در بیانیه‌ای حامیان این گروه را به برگزاری تظاهرات جدید تحت عنوان "عید شما انقلاب است" فراخواند.

این ائتلاف در بیانیه خود که در صفحه رسمی‌اش در "فیس‌بوک" منتشر شد، متعهد شد تمام کسانی که در کشته شدن اعضای این گروه دست داشته‌اند قصاص کند و به فعالیت‌های خیابانی خود تا زمان سرنگونی دولت مصر ادامه دهد.

اخوان المسلمین دو روز قبل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود:" همه باید آماده باشند و دفاع از جان خود در صورت تعرض ضرورتی است که قوانین و منشورهای بین المللی و نیز شرع تایید می‌کند.

در همین راستا، محمد کمال، یکی از اعضای گروه اخوان المسلمین در پیامی در صفحه خود در فیس‌بوک نوشت: ایده تظاهرات دیگر شکست خورده است و چاره‌ای به جز به دست گرفتن سلاح نیست. باید تظاهرات به طور کلی متوقف شود و مانند آنچه در سیناء رخ داد به صورت مسلحانه با نیروهای امنیتی درگیر شد چرا که این تنها راه برای سرنگونی دولت است.

انتهای پیام

کد N893432

وبگردی