آفتاب

ژنرال انگلیسی خواستار استفاده از نیروی زمینی برای مقابله با داعش شد

ژنرال انگلیسی خواستار استفاده از نیروی زمینی برای مقابله با داعش شد

ایرنا نوشت:

لرد ریچارد، فرمانده پیشین ارتش انگلیس، با غیر موثر خواندن راهبرد نظامی کنونی دولت دیوید کامرون علیه گروه تروریستی داعش، خواهان استفاده از نیروی زمینی این کشور برای مقابله با این گروه شد.

به گزارش ایرنا، لرد ریچارد در گفت وگو با شبکه 'بی بی سی' افزود که دولت انگلیس دیر یا زود موافقت می کند که سربازان و تانک هایش را برای مبارزه علیه داعش اعزام کند.

فرمانده پیشین ارتش انگلیس تصریح کرد دیوید کامرون نیاز است که از هم اکنون در راهبرد نظامی اش علیه تهدید روزافزون گروه داعش تجدیدنظر کرده و استفاده از نیروی زمینی انگلیس را موردتوجه قرار دهد.

لرد ریچارد با اشاره به اینکه 'راهبردی کنونی دولت کامرون بر آموزش نیروهای عراق و نیروهای معارض سوری و تجهیز آن ها استوار هست '، گفت: میزان تلاش های ما 'متاسفانه ناکافی 'است. و اگر واقعا خواهان غلبه بر آن ها هستیم... نیاز است به شکل مؤثری جنگ زمینی صورت گیرد.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در مصاحبه ای که روز یکشنبه از شبکه آمریکایی 'ان بی سی' منتشر شد، گفت مایل به کمک بیشتر به آمریکا در تلاش برای از بین بردن گروه تروریستی داعش در سوریه است.

کامرون در مصاحبه با شبکه 'ان بی سی' عنوان کرد :« من خواستار ایفای نقش بیشتر انگلیس در جنگ علیه گروه داعش هستم و از مجلس عوام می خواهیم از من در این زمینه حمایت کند.»

وی تصریح کرد :'هم اکنون در حال گفت وگو در این مورد از جمله با احزاب مخالف در انگلیس هستیم تا ببینیم چه اقدامات بیشتری را می توانیم صورت دهیم'.

حدود دو هفته پیش، دیوید کامرون نخست وزیر و مایکل فالون، وزیر دفاع، از نمایندگان مجلس عوام خواسته بودند تا با گسترش مأموریت نیروهای انگلیسی عضو ائتلاف ضد داعش به داخل مرزهای سوریه موافقت کنند.

مجلس عوام انگلیس در هفتم مهرماه 1393( سپتامبر گذشته ) با حمله هوایی این کشور علیه گروه تروریستی داعش در عراق موافقت کرد اما این مجوز شامل حملات هوایی در سوریه نمی شود .

درصورتی که دولت محافظه کار کامرون بخواهد طرح حمله هوایی انگلیس علیه داعش در سوریه را پیش ببرد، بایستی بتواند حمایت اعضای حزب کارگر که دومین حزب مهم در مجلس عوام شمرده می شود، جلب کند.

به گفته منابع انگلیسی بین حزب حاکم محافظه کار و حزب مخالف کارگر، در مورد کسب مجوز پارلمانی برای عملیات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه رایزنی هایی صورت گرفته هرچند نتیجه این گفت وگوهای پشت پرده، تاکنون اعلام نشده است.

این منابع گفتند انتظار می رود که دولت انگلیس در پاییز آینده با توجه به مشخص شدن وضعیت رهبری حزب مخالف کارگر، رسما از مجلس عوام بخواهد که با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در سوریه موافقت کند.

در سال 1392 به دلیل مخالفت مجلس عوام انگلیس به ویژه اعضای حزب کارگر، طرح دولت کامرون در حمله هوایی علیه مواضع دولت سوریه به شکست منجر شد.

هر چند دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در حال حاضر به دنبال افشای حضور شماری از پرسنل نیروی هوایی این کشور در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، تحت فشار احزاب مخالف قرار گرفته است.

منابع انگلیسی روز جمعه فاش کردند که 20 تن از پرسنل نیروی هوایی انگلیس که برخی از آن خلبان بوده اند، در حملات هوایی نیروهای آمریکایی و کانادایی علیه گروه داعش در سوریه حضور داشته اند.

سخنگوی حزب مخالف کارگر اگرچه از شرکت نیروهای نظامی انگلیس در عملیات و تمرینات کشورهای متحد آن، دفاع کرده اما تصریح کرده است که دولت کامرون بایستی در این خصوص شفاف سازی کند و در این راستا خواهان آن است 'مایکل فالون ' وزیر دفاع انگلیس امروز (دوشنبه) در مجلس عوام حاضر شده و توضیحاتی را در این مورد ارائه دهد.

در همین حال، بر اساس گزارش منابع انگلیسی، نخست وزیر انگلیس امروز ( دوشنبه ) درصدد است در جریان سخنرانی اش در شهر بیرمنگام ، راهبرد آینده دولت این کشور را برای مبارزه با افراط گرایی اعلام کند.

این گزارش ها حاکی است، کامرون قرار است به کسانی که در برابر افراط گرایان سکوت کرده اند و نیز به جوانان انگلیسی که تمایلاتی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش دارند، هشدار دهد.

گفته می شود وی در سخنرانی اش به جوانان هشدار داده است: 'اگر پسر باشید آن ها شما را شستشوی مغزی داده و بمب به شما وصل می کنند و منفجرتان می کنند؛ و اگر دختر باشید، شمارا به بردگی می کشند و مورد آزار و اذیت قرار می دهند.'

وی در جریان این سخنرانی که بخش هایی از آن از هم اکنون منتشر شده ، عنوان خواهد کرد که دارای طرحی پنج ساله برای مقابله با افراط گرایی در انگلیس است.

کامرون در این سخنرانی بر مبارزه با ریشه های افراط گرایی تصریح کرده و گفته است بایستی مانع از غلتیدن افراد به دام گروه های افراطی شد.

5252

کد N893411

وبگردی