آفتاب

آنگ سان سوچی ترور پدرش در 1947 را از عوامل تغییر در میانمار خواند

آنگ سان سوچی ترور پدرش در 1947 را از عوامل تغییر در میانمار خواند

رهبر دموکراسی‌خواه میانمار پیش از انتخابات هشتم نوامبر 2015 از ترور پدرش در سال 1947 به دست رقبای محلی یاد کرد و آن را فرصتی برای تداوم میراث وی و تغییری شگرف در این کشور خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتخابات هشتم نوامبر 2015 نخستین انتخابات پارلمانی در 25 سال گذشته در میانمار است که حزب " اتحادیه ملی دموکراسی" تحت رهبری آنگ سان سوچی، قرار است در آن حضور داشته باشد و گفته می‌شود اگر این انتخابات آزاد و عادلانه برگزار شود، حزب مذکور به آرای زیادی دست پیدا می‌کند.

ژنرال آنگ سان، رهبر ملی‌گرای برمه (میانمار کنونی) و شورای وزرا در سال 1947 در پی تلاش برای استقلال این کشور از انگلستان ترور شد و چند ماه بعد کشورش از انگلیس استقلال یافت.

آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی‌خواه میانمار در سخنرانی خود در میان هوادارانش در شصت و هشتمین سالروز ترور پدرش گفت: حزب اتحادیه ملی دموکراسی بر این باور است که ما مسوول افرادی هستیم که جان خودشان را برای آزادی میانمار فدا کردند. میانمار پیشرفت نمی‌کند مگر آنکه تغییرات واقعی رخ دهد.

این پرنده جایزه صلح نوبل در 2010 از حصر خانگی آزاد شد و یکسال بعد دولت به غیرنظامیان تحویل داده شد و این زن حامی دموکراسی با تغییراتی که در دولت یانگون رخ داد، تلاش خود را برای حضور پررنگ در عرصه سیاست بیشترکرد.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی در انتخابات 1990 موفق به پیروزی شگرفی شد اما دولت خونتای وقت از به دست گرفتن زمام امور توسط این حزب ممانعت کرد. برای همین انتخابات هشتم نوامبر 2015 نخستین حضور این حزب و فرصت آزمون در انتخابات محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N893353

وبگردی