آفتاب
در ارزیابی سفر کارتر به منطقه؛

تحلیلگران صهیونیستی: اسرائیل به دنبال باج‌خواهی جدید از آمریکاست

تحلیلگران صهیونیستی: اسرائیل به دنبال باج‌خواهی جدید از آمریکاست

در ارزیابی سفر اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل منابع صهیونیستی اعلام کردند که دولت رژیم صهیونیستی از آمریکا کمک‌های نظامی بیشتری را برای مقابله با هرگونه خطر ناشی از توافق هسته‌ای ایران با غرب درخواست خواهد کرد که نوعی باج‌خواهی از آمریکا قلمداد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عربستانی عکاظ، منابع صهیونیستی با اعلام این خبر تاکید کردند که اسرائیل و آمریکا در حال برگزاری مذاکراتی در خصوص کمک‌های جدید در آینده هستند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا پس از توافق هسته‌ای ایران و غرب به باج‌خواهی از واشنگتن بپردازد.

نتانیاهو تصمیم دارد تا بر کنگره آمریکا برای عدم پذیرش توافق هسته‌ای ایران فشار بیاورد با این حال موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی معتقد است که تصویب این توافقنامه از سوی کنگره مساله‌ای بیهوده است.

وی مذاکرات در خصوص کمک‌های اسرائیل را فرصتی برای ارزیابی پیامدهای این توافق دانست و گفت: ما در خصوص کمک‌های نظامی آمریکا سخن می‌گوییم و کاملا واضح است که اوضاع تغییر کرده و باید به بررسی آن پرداخت.

یعالون مدعی شد که برداشتن تحریم‌های ایران به تقویت نهادهای مقاومت در لبنان و فلسطین می‌انجامد و همچنین نتیجه آن رقابت تسلیحاتی با کشورهای عربی دشمن اسرائیل است.

یعالون تاکید کرد که در خصوص این مساله با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در سفرش به اسرائیل صحبت می‌کند.

اسرائیل سالانه در قالب کمک‌های نظامی از آمریکا به سه میلیارد دلار دست می‌یابد. طی سال‌های اخیر نیز توانسته به حمایت مالی آمریکا به ارزش صدها میلیون دلار برای ارتقای سامانه دفاع موشکی خود دست یابد.

همچنین دو طرف قرار است بسته جدیدی از حمایت نظامی را امضا کنند که از سال 2017 آغاز شده و ارزش آن حدود 6 / 3 تا 7 / 3 میلیارد دلار است.

انتهای پیام

کد N893330

وبگردی