آفتاب

انتشار اخباری از بازگشایی قریب الوقوع سفارت عربستان در یمن

انتشار اخباری از بازگشایی قریب الوقوع سفارت عربستان در یمن

با انتشار برخی اخبار و ادعاها مبنی بر تسلط نیروهای حامی منصور هادی بر شهر جنوبی عدن، منابع آگاه یمنی اعلام کردند که عربستان به عنوان اولین کشور ظرف چند روز یا چند هفته آتی سفارتش را در عدن بازگشایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع دیپلمات آگاه در مصاحبه با پایگاه خبری "یمن پرس" تصریح کردند که سفارت عربستان به عنوان اولین سفارت خارجی در شهر عدن فعالیت خود را ظرف چند روز یا چند هفته‌ آتی از سر می‌گیرد.

این منابع علت از سرگیری فعالیت سفارت عربستان را کاهش فشارها بر گذرگاه مرزی "الودیعه" که هزاران یمنی برای دریافت ویزا به آنجا سرازیر شده‌اند، عنوان کردند.

منابع مذکور همچنین عنوان داشتند که تمهیدات امنیتی وجود داد که باید کمی قبل از بازگشایی این سفارتخانه اجرا شود و این تمهیدات در خصوص اوضاع شهر عدن به صورت کلی از جمله از سرگیری روند پروازها است.

منابع یمنی همچنین پیش بینی کردند که دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز برای از سرگیری فعالیت‌ سفارت خود در عدن تصمیماتی بگیرند.

پیشتر دولت مستعفی یمن مدعی شد که توانسته شهر بندری عدن در جنوب این کشور را به کنترل کامل خود درآورد.

در پی سلطه انصارالله یمن بر شهرهای این کشور، شماری از کشورهای عربی حامی عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن سفارت‌های خود در صنعاء را تعطیل و از آنجا به عدن منتقل کردند. منصور هادی نیز به عربستان سعودی گریخت. عربستان سعودی در راستای تلاش جهت تقسیم یمن، در تلاش است تا نظام غیرقانونی و مستعفی را در عدن به کار بگمارد.

انتهای پیام

کد N893244

وبگردی