آفتاب
تحولات یمن؛

تداوم حملات عربستان به یمن/ افزایش قربانیان شهر «یریم» به ۳۳ نفر

تداوم حملات عربستان به یمن/ افزایش قربانیان شهر «یریم» به ۳۳ نفر

جنگنده های عربستان به حملات خود علیه شهروندان و تأسیسات عمومی در استان های مختلف یمن ادامه دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبأنت، یک منبع امنیتی گفت: جنگنده های عربستان شهر عدن، التواهی، خور مکسر و ساحل استان «أبین» را تحت بمباران شدید هوایی قرار دادند. این منبع افزود: هواپیماهای عربستان مناطق مختلف صنعا و منطقه الطلعه الحمراء و الشعله را در استان مأرب و لوله های نفت در صافر را بمباران کردند.

در استان صعده نیز بمباران منازل شهروندان در منطقه الحبال منجر به شهادت دو زن و زخمی شدن ۳ نفر دیگر و تخریب تعدادی از منازل این منطقه شد. جنگنده های عربستان در استان حجه نیز شماری از ساختمان های دولتی را بمباران کردند.

همچنین شمار قربانیان حملات عربستان به شهر یریم در استان «اب» به ۱۳ شهید و ۲۰ مجروح رسید. محمد الشامی رئیس پلیس استان اب گفت: هواپیماهای جنگی عربستان مناطق مسکونی شهر یریم را هدف قرار دادند که علاوه بر شهید و زخمی شدن ده ها نفر از شهروندان، ۱۱ منزل نیز به طور کامل تخریب شد و تعدادی از منازل آسیب دید.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیروهای امدادی مشغول بیرون کشیدن اجساد و انتقال مجروحان به بیمارستان هستند، افزود: به خاطر دشواری امدادرسانی احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

خبر دیگر اینکه، عربستان در جنایت جدیدی خود علیه شهروندان یمن، مناطق مسکونی استان صعده را بمباران کرد که در نتیجه آن ۲۰ شهروند به شهادت رسیده و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

کد N892986

وبگردی