آفتاب
رسانه ها خبر دادند:

درخواست تل آویو برای تسلیحات بیشتر و افزایش ۵۰ درصدی کمک آمریکا

درخواست تل آویو برای تسلیحات بیشتر و افزایش ۵۰ درصدی کمک آمریکا

همزمان با سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین های اشغالی، رسانه ها از درخواست رژیم صهیونیستی از واشنگتن برای افزایش کمک های نظامی خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، اسرائیل این درخواست را با هدف «تقویت امنیت» خود به دنبال «نگرانی» از توافق اعلام شده اخیر میان ایران و قدرت‌های جهانی مطرح می‌کند.

در همین رابطه روزنامه تایمز گزارش داد که تحت تفاهمنامه‌ای که میان آمریکا و رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۱۸ برقرار است ایالات متحده به اسرائیل سالانه ۳ میلیارد دلار کمک مالی خواهد کرد که اکثر آن برای خرید تجهیزات نظامی مانند هواپیمای جت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

یک مقام آشنا به مذاکرات صورت گرفته به این روزنامه اعلام کرد که اسرائیل درخواست کمکی بین ۴.۲ تا ۴.۵ میلیارد دلار کمک سالانه در قالب یک توافق جدید به مدت ۱۰ سال را دارد. طبق گزارش تایمز مذاکرات در راستای دستیابی به این توافق مدتها پیش از پایان مذاکرات ایران آغاز شده بود.

این گزارش درحالی منتشر شده است که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا برای گفتگو با همتای صهیونیستی خود، موشه یعلون امروز وارد سرزمین‌های اشغالی شده و طبق آخرین اخبار محور گفتگوهای طرفین موضوع توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی خواهد بود

به نوشته تایمز باراک اوباما درحال بررسی درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های مالی سالانه آمریکا به این رژیم است.

کد N892858

وبگردی