آفتاب

ساندی میرور: داعش در پی ایجاد مقری در اروپا برای انجام حملات تروریستی است

ساندی میرور: داعش در پی ایجاد مقری در اروپا برای انجام حملات تروریستی است

براساس یک گزارش رسانه‌ای، گروه تروریستی داعش در حال خرید زمین به طور مخفیانه در نزدیکی روستایی دورافتاده در بوسنی در قلب اروپاست که می‌تواند به منظور انجام اقدامات تروریستی ویرانگری در غرب مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، روزنامه ساندی میرور گزارش داد، دست‌کم 12 تروریست متعلق به داعش که در روستای "اسوه" در بوسنی آموزش دیده‌اند، طی ماه‌های گذشته عازم سوریه شده‌اند. براساس گزارشها 5 تن از آنها کشته شده‌اند.

این منطقه به دلیل نزدیکی به منطقه مدیترانه مقر استراتژیک کلیدی را برای داعش فراهم می‌کند. منطقه مدیترانه توسط افراط‌گرایان در سوریه، عراق و شمال آفریقا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرویس‌های امنیتی بر این باورند که این منطقه واقع در بوسنی برای اردوگاه‌های آموزشی داعش مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند پایگاهی برای حملات تروریستی مخرب علیه غرب باشد.

"دزواد گالیجا سویچ" یک کارشناس مبارزه با تروریسم بوسنیایی در این خصوص می‌گوید: شمار زیادی از افراد مرتب از این روستا به سوریه رفت و آمد می‌کنند.

وی افزود: مکان انتخاب شده بر روی تپه واقع است و امکان ندارد بتوان مخفیانه به آن نزدیک شد. مشخص است که در آن مکان تهدیدات تروریستی وجود دارد و این یک تهدید اساسی است.

این روزنامه در ادامه افزود که این روستا که واقع بر تپه است، توسط جی پی اس نقشه‌برداری نمی‌شود و تنها می‌توان از طریق جاده‌های پرشیب که امکان تردد خودرو در آنجا وجود ندارد به آن دست پیدا کرد.

انتهای پیام

کد N892831

وبگردی