آفتاب
نماینده دزفول:

ثابت شد اهل تنش نیستم

ثابت شد اهل تنش نیستم

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت، ایستادگی و هم‌صدایی مردم و مسوولان مهم‌ترین دستاورد توافق هسته‌ای است.

عباس پاپی​زاده در گفت و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)​ منطقه خوزستان، با اشاره به توافق هسته‌ای اظهارکرد: ​این توافق ایستادگی مردم شریف ایران در برابر تمام زورگویی‌ها را اثبات کرد.

وی افزود: ایران نخستین کشوری است که در برابر فشار ابرقدرت​ها ایستادگی کرده و تسلیم نشده است، کشورهای بسیاری بودند که مورد فشار استکبار جهانی قرار گرفتند و نتوانستند تحمل کنند و مجبور به تسیلم شدند.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین‌بار است که 6 قدرت جهان در یک طرف میز می‌نشینند و ایران در طرف دیگر که این دستاورد بسیار بزرگی است.

پاپی‌زاده با بیان این‌که توافق هسته‌ای موجب تقویت کشور در منطقه می‌شود، تصریح کرد:​ ایران در منطقه جایگاه خاصی دارد. کشورهای قدرتمند به وسیله این مذاکرات تلاش می‌کردند که این توافق با عقب‌نشینی ایران انجام شود اما با وحدت کلمه هیچ عقب‌نشینی صورت نگرفت و موقعیت کشور به اثبات رسیده است.

وی در خصوص تیم مذاکره‌کننده عنوان‌کرد: ​تیم مذاکره‌کننده فرزندان این ملت هستند و تلاش بسیاری در این مذاکرات کرده‌اند و به خوبی خطوط قرمز را رعایت نمودند.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که با توافق به دنیا ثابت شده است که ایران اهل گفت‌وگو است، گفت: نظر اولیه ما در خصوص توافق انجام شده میان ایران و کشورهای 1+5 این است که خط محدودیت غرب شکسته شده است و همچنین به دنیا ثابت شد که اهل تنش نیستم، بلکه اهل گفت‌وگو و دیپلماسی هستیم و از طریق منطق و گفت‌وگو توانمندی​های خود را حفظ کنیم.

پاپی​زاده در خصوص تاثیر توافق هسته‌ای بر اقتصاد کشور بیان کرد: برآوردهای انجام شده این است که 20 تا 30 درصد اقتصاد کشور تحت تاثیر تحریم​ها است و حوزه نفت به دلیل ارتباط کشورهای دیگر بیشتر تحت تاثیر بوده که این توافق می‌تواند تا حدودی شرایط اقتصادی و تجاری را بهبود ببخشد.

انتهای پیام

کد N892761

وبگردی