آفتاب
وزارت کشور عراق خبر داد؛

بازداشت عاملان جنایت اخیر در استان دیالی

بازداشت عاملان جنایت اخیر در استان دیالی

وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‌ای از بازداشت عاملان جنایت اخیر در منطقه «خان بنی سعد» استان دیالی که طی آن بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‌ای از بازداشت عاملان جنایت اخیر در منطقه «خان بنی سعد» استان دیالی که طی آن بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند، خبر داد.

گفتنی است، انفجاری تروریستی با استفاده از یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه «خان بنی سعد» استان دیالی یکی از خونین ترین حوادث از این دست را از زمان قدرت گرفتن داعش در این کشور رقم زد. در این انفجار که در بازاری در منطقه خان بی سعد رخ داد دست کم ۱۰۰ نفر کشته شدند که در میان آنها چندین زن و کودک دیده می شود.

این انفجار خونین که در جریان آمادگی مردم برای برگزاری جشن عید فطر در یک بازار شلوغ در ۳۰ کیلومتری شمال شرق بغداد رخ داد چندین ساختمان را ویران و دهها خودرو را نیز منهدم کرد. یک مقام پلیس بغداد با اعلام این مطلب از صحنه های دلخراش این انفجار ابراز تاسف کرد.

در همین حال گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه ای مسئولیت این جنایت را که بیش از ۱۰۰ مجروح نیز داشته، به عهده گرفت. تروریست های داعش طی هفته های اخیر چندین عملیات تروریستی را در بغداد به اجرا گذاشته اند.

طبق این گزارش وقوع این انفجار خونین که به کشته شدن چندین کودک نیز انجامیده خشم مردم را برانگیخته به گونه ای که شماری از آنها در محکوم کردن این جنایت دست به اعتراض زده اند.

کد N892730

وبگردی