آفتاب

هر کسی ایرانی را تهدید کرده نتیجه خوبی ندیده است

هر کسی ایرانی را تهدید کرده نتیجه خوبی ندیده است

وزیر امور خارجه کشورمان: در طول مذاکرات هسته ای همه مردم واقعاً نماد همدلی، همزبانی را در دعاهایشان برای ما به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای ظریف در گفتگوی تلفنی با برنامه ماه عسل شبکه سه سیما افزود: اگر کمکی در این مسیر بوده حتماً حمایت های مردم و توکل به خدا، دعاهای مردم، حمایت مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بوده است، در واقع این دعاهای مردم بود که به ما دلگرمی می داد.

وی با اشاره به حضور و ایستادگی مردم گفت: مردم همه فشارها را بی نتیجه کردند و نشان دادند که فقط از طریق تکریم باید با آنان برخورد کرد.

ظریف مردم  ایران را  مردمی عجیب توصیف کرد و افزود: مردم ما  از یک سو مقاومت و از سوی دیگر  تعامل می‌کنند، از یک سو با عقل و درایت حرکت می کنند و از سوی دیگر  جز قدرت خدا به چیز دیگری توجه ندارند و همه قدرت های دیگر را پوشالی می دانند.

وی گفت: این ویژگی ها، یک مجموعه بسیار زیبایی در ملت ایران  ایجاد کرده است.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: برای هر کسی که می خواهد در سیاست خارجی کشور خدمت کند مردم بزرگترین پشتوانه هستند.

ظریف در پاسخ به سؤالی درباره جمله معروفش به موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که گفته بود هرگز ایرانی را تهدید نکنید، گفت: هر کسی ایرانی را تهدید کرده نتیجه خوبی ندیده است.

وی افزود : امروز دوران زبان تهدید به سر آمده است، امروز باید با مردمی که در برابر همه فشارها ایستادگی کرده اند فقط باید با زبان تکریم صحبت کرد.

وزیر امورخارجه گفت: ان شاء الله که خدا برای مردم خوبی، شادی و سربلندی مقدر کند.
کد N892702

وبگردی