آفتاب
نایب رئیس انجمن سنگ ایران اعلام کرد

صنایع معدنی مهم‌ترین صنعت قابل رونق در پساتحریم/ هفتمین نمایشگاه سنگ برگزار می‌شود

صنایع معدنی مهم‌ترین صنعت قابل رونق در پساتحریم/ هفتمین نمایشگاه سنگ برگزار می‌شود

نایب رئیس انجمن سنگ ایران با اشاره به اینکه در پسا تحریم یکی از صنایعی که رونق خواهد گرفت، صنعت معدنی کشور است‌، چرا که ظرفیت نسبی ما صنایع معدنی محسوب می‌شود‌، گفت: سرمایه گذاران خارجی در این حوزه از سرمایه گذاری استقبال می‌کنند. در کشور 55 میلیارد تن ذخیره مواد معدنی داریم که 5.5 میلیارد تن از آن به ذخیره سنگ‌های تزئینی و ساختمانی مربوط است.

مالک رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه 60 نوع سنگ ساختمانی و تزئینی در کشور داریم‌ که برای سرمایه گذار خارجی دارای جذابیت است گفت: بعد از چین و هند سومین کشور در حوزه سنگ در جهان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه منحصر به فرد بودن برخی از مواد معدنی باعث پایداری بازار محصولات در خارج و داخل می‌شود گفت: امیدواریم پس از تحریمها شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی و خلق ثروت باشیم که می‌تواند در اشتغال زایی در کشور نیز تاثیرگذار باشد.

نایب رئیس انجمن سنگ ایران از برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی سنگ خبر داد و گفت: برای شناسایی این صنعت با توجه به باز شدن فضای بین المللی نیاز به برگزاری نمایشگاه‌های فرامرزی داریم.

رحمتی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سنگ تاکید کرد: روز دوشنبه، 29 تیرماه هفتمین نمایشگاه بین المللی سنگ آغاز به کار می‌کند و در تلاشیم صادرات محصولات در حوزه معدن و صنایع معدنی را افزایش دهیم. چرا که صنعتی بدون صادرات نمی‌تواند استاندارد داشته باشد. در این دوره نمایشگاه مشارکت شرکت‌های خارجی 60 درصد افزایش پیدا کرده و از 24 کشور جهان در نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد که آثار خوبی برای آن خواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف نمایشگاه تصریح کرد: درصدد شناسایی ظرفیت معدنی کشور به جهانیان، تبادل نظر بین خانواده صنعت کشور،‌ نشست‌های تخصصی در زمینه صادرات، تبادل اطلاعات درباره ماشین آلات و به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردها هستیم.

نایب رئیس انجمن سنگ ایران با تاکید بر دستاوردهای جدید ایران در حوزه سنگ و با اشاره به ضایعات معدن به عنوان تهدیدی در صنعت گفت: در سایر کشورها این تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنند. لذا تلاش می‌شود از طریق بازیافت ضایعات معدن بتوانیم بهره وری را افزایش دهیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه برای توسعه صادرات استانداردهای جهانی را رعایت کنیم تا دچار مشکل نشویم گفت: دولت، مجلس‌ و فعالان‌ در این عرصه باید به توسعه تولید، توسعه صادرات سنگ‌های بریده شد‌ه‌، بهسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات مدنی و رفع مشکل تامین نقدینگی برای رونق این صنعت توجه داشته باشند.

انتهای پیام

کد N892652

وبگردی