آفتاب

جاسوسی 20 ساله آمریکا از پوتین

جاسوسی 20 ساله آمریکا از پوتین

ایرنا نوشت:

یک تارنمای روسی در گزارشی اعلام کرد که سازمان های جاسوسی آمریکا از 20 سال پیش به جاسوسی علیه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه پرداخته اند.

به گزارش ایرنا، تارنمای روسی «اینفو رسیست» روز شنبه در گزارشی به استناد از مقاله نشریه انگلیسی تایمز نوشت: سرویس های اطلاعاتی آمریکا از دهه 1990 میلادی زمانی که پوتین مشاور شهردار سن پترزبورگ بود به جاسوسی علیه وی می پرداختند.

در گزارش تارنمای روسی به استناد اظهارات «ریچارد پالمر» مسئول سابق امور سیا در مسکو آمده است: پوتین در آن زمان بخشی از سیستم فاسد دولت در طول سالیان دراز بود.

به نوشته نشریه تایمز، در شرایط کنونی اطلاعاتی در مورد وضع دارایی و ثروت رییس جمهوری روسیه وجود ندارد.

تارنمای روسی «اینفو رسیست» در ادامه گزارش، به جاسوسی های گسترده آمریکا در مورد سران و مقام های کشورهای مختلف اشاره و به عنوان نمونه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در مورد سه صدر اعظم آلمان را مثال زده است.

ولادیمیر پوتین از ماه می سال 1990 تا ماه اوت سال 1996 در دوره شهرداری «آناتولی سابچاک» در سن پترزبورگ، مشاور، رییس کمیته روابط خارجی شهرداری و معاون اول شهردار بود.

پوتین، پس از ترک شهرداری سن پترزبورگ در برخی پُست های حکومتی روسیه از جمله معاون دفتر رییس جمهوری روسیه و رییس سازمان امنیت فدرال این کشور تا ماه اوت سال 1999 که به مقام نخست وزیر روسیه منصوب شد، فعالیت کرد و در آخرین روز دسامبر همان سال، از طرف بوریس یلتسین رییس جمهوری فقید روسیه به مقام رییس جمهوری منصوب شد.

5252

کد N892603

وبگردی