آفتاب

حمله شیمیایی داعش علیه نیروهای کُرد در سوریه/ هلاکت 40 تروریست نزدیک دمشق

حمله شیمیایی داعش علیه نیروهای کُرد در سوریه/ هلاکت 40 تروریست نزدیک دمشق

یگان‌های حمایت مردمی کرد در سوریه اعلام کردند که داعش در ماه ژوئن علیه نیروهای کرد سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سازمان‌هایی که در مورد سلاح شیمیایی تحقیق می‌کنند، اعلام کردند که اطمینان دارند گروه تروریستی داعش در حمله به نیروهای پیشمرگ در 21 یا 22 ژوئن و علیه غیرنظامیان در سوریه و عراق سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.

همزمان یگان‌های حمایت مردمی کرد نیز تاکید کردند که تروریست‌های داعش در 28 ژوئن در حمله به منطقه‌ای که تحت کنترل نیروهای حمایت مردمی در شهر حسکه و به پایگاه‌های یگان‌های حمایت مردمی کرد در منطقه تل براک در شمال شرق شهر حسکه راکت‌های شیمیایی شلیک کرده است.

سخنگوی یگان‌های حمایت مردمی کرد نیز عنوان داشت که برای نخستین بار است که داعش از گاز سمی علیه این یگان‌ها استفاده می‌کند اما نوع مواد شیمیایی استفاده شده تعیین نشده است.

در همین حال کاخ سفید نیز اعلام کرده است که از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه داعش از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، اطلاع دارد و تلاش می‌کند تا اطلاعات بیشتری را به دست آورد.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که در عملیات نظامی ادامه‌دار ارتش سوریه با همکاری نیروهای مقاومت لبنان علیه تروریست‌ها در شهر الزبدانی در حومه دمشق دست‌کم 40 تروریست به هلاکت رسیدند. همزمان یگان‌هایی از ارتش سوریه چند روستا و چندین بلندی استراتژیک را در حومه شمالی لاذقیه تحت کنترل خود درآوردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که خطوط آب‌رسانی و برق به چند منطقه از شهر حلب سوریه بازگشته است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که تروریست‌های جبهه النصره آبرسانی را به مدت سه هفته از این مناطق در شهر حلب قطع کرده بودند.

در همین حال ارتش آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش مقرهای وابسته به داعش در سوریه را هدف قرار دادند. ارتش آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد که جنگنده‌های ائتلاف هشت حمله به مواضع داعش در سوریه از جمله پنج حمله به مناطق نزدیک به حسکه داشتند.

انتهای پیام

کد N892472

وبگردی