آفتاب

بازداشت بیش از 400 عضو داعش در عربستان

بازداشت بیش از 400 عضو داعش در عربستان

مقامات عربستان سعودی می‌گویند که ۴۳۱ تن را به اتهام عضویت در یک سازمان وابسته به شبه‌نظامیان تروریست داعش دستگیر کرده‌اند. این افراد متهم به انجام چند عملیات خونین علیه مساجد شیعیان در عربستان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، وزارت کشور عربستان روز شنبه اعلام کرد که اعضای یک گروه تروریستی وابسته به شبه‌نظامیان داعش را دستگیر کرده است.

بر اساس اطلاعیه وزرات کشور عربستان، ۴۳۱ تن از اعضای این سازمان بازداشت شده‌اند. اکثریت این افراد شهروند عربستان سعودی هستند اما در میان آنها شهروندان کشورهای یمن و سوریه نیز دیده می‌شوند.

این بیانیه تصریح می‌کند که این افراد در نظر داشتند که چندین علمیات تروریستی علیه مساجد شیعیان عربستان در جنوب شرقی این کشور انجام دهند. وزارت کشور عربستان می‌افزاید که چند حمله تروریستی این افراد در یک ماه گذشته خنثی شده است.

بنابر این گزارش، یک مسجد متعلق به نیروهای امنیتی در ریاض و مساجد شیعیان در شرق این کشور از جمله هدف‌های مورد نظر تروریست‌ها بوده است. این بیانیه بدون اشاره به جزئیات، از خنثی شدن عملیاتی علیه یک مکان دیپلماتیک نیز خبر می‌دهد.

در میان دستگیر شدگان ۱۴۴ تن متهم هستند که از طریق شبکه‌های مجازی به حمایت و تبلیغ اعتقادات شبه‌نظامیان داعش و همچنین تلاش برای جذب نیرو، مبادرت کرده‌اند.

شبه‌نظامیان تروریست داعش که به شدت با شیعیان دشمنی دارند، تاکنون چند عملیات تروریستی را در کشورهای کویت و عربستان علیه مساجد شیعیان انجام داده‌اند که در جریان آنها ده‌ها تن کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N892382

وبگردی