آفتاب
ارتش آمریکا خبر داد:

۳۱ مورد حمله هوایی ائتلاف علیه مواضع داعش در عراق و سوریه

۳۱ مورد حمله هوایی ائتلاف علیه مواضع داعش در عراق و سوریه

ارتش آمریکا اعلام کرد ائتلاف بین المللی ۳۱ مورد حمله هوایی علیه اهداف گروهک داعش در عراق و سوریه انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ارتش آمریکا با صدور بیانیه ای عنوان کرد: ائتلاف بین المللی اهداف داعش را شناسایی و سپس بمباران می کند و انتظار می رود که این حملات خسارت های زیادی را به این گروهک وارد کرده باشد.

بر این اساس ائتلاف بین المللی روز گذشته ۲۳ مورد حمله هوایی در نزدیکی تلعفر و الرمادی علیه اهداف داعش انجام داد و ساختمان های متعلق به گروهک داعش، خودروها، یگان های تاکتیکی، اماکن تجمع تروریست ها، کامیون های سلاح و مرکز فرماندهی و کنترل این گروهک را منهدم کرد. همچنین ۵ مورد حمله هوایی در نزدیکی الرمادی انجام داد که طی آن مهمات، خودروهای نظامی و پایگاه های داعش هدف قرار گرفت.

بنا بر اعلام ارتش آمریکا نیروهای ائتلاف، همچنین ۸ مورد حمله هوایی علیه مواضع داعش در سوریه انجام دادند که ۵ مورد از آنها در نزدیکی الحسکه بوده است.

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از چند ماه پیش حملات هوایی علیه پایگاه های داعش در سوریه و عراق را شروع کرده است، ولی در مورد میزان خسارت های وارده به داعش هنوز آمار مستندی ارائه نکرده است.

گفتنی است حملات ائتلاف بین المللی علیه داعش بیشتر جنبه نمایشی دارد و از زمان شروع این حملات تا کنون باعث آزادی هیچیک از مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق نشده است.

کد N892356

وبگردی