آفتاب

انفجار بمب کناره جاده ای ۶ پلیس افغان را کشت

انفجار بمب کناره جاده ای ۶ پلیس افغان را کشت

مقامات افغان می گویند 6 نفر از اعضای پلیس این کشور به هنگام گشت زنی در روز عید فطر در غرب این کشور در انفجار یک بمب کنار جاده ای کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه داون، عبدالرئوف احمدی سخنگوی پلیس هرات گفت که این بمب در نزدیکی یک خودروی پلیس در این استان امن افغانستان منفجر شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این بمب گذاری را برعهده نگرفته است اما بمب های کنار جاده ای معمولا به عنوان سلاح انتخابی گروه طالبان برای جنگ علیه نیروهای خارجی و نیروهای امنیتی افغان شناخته می شود.

این انفجار در حالی روی داده که چند روز پیش ملامحمد عمر رهبر طالبان افغانستان در بیانیه ای از مذاکرات مشروع با نمایندگان دولت این کشور با هدف پایان دادن به درگیری ها استقبال کرده بود.

در اوایل ماه جاری میلادی کشور پاکستان میزبان مذاکرات رو در روی نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان بود که از سوی نمایندگان آمریکا و چین بر آن نظارت می شد.

براساس توافقاتی که در این مذاکرات رو در رو حاصل شد، دو طرف موافقت کردند تا اقداماتی را در راستای اعتمادسازی انجام داده و بعد از عید سعید فطر نیز ادامه مذاکرات را با هدف پایان دادن به درگیری ها دنبال کنند.

 

کد N892341

وبگردی