آفتاب
روحانی در دیدار جمعی از مسئولان:

موفقیت مذاکرات هسته‌ای برای یک گروه خاص نیست

موفقیت مذاکرات هسته‌ای برای یک گروه خاص نیست

رئیس جمهور با اشاره به نتیجه مذاکرات هسته‌ای گفت: این پیروزی و موفقیت، نه از آن یک جناح و گروه خاص، بلکه پیروزی و موفقیت ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی بعدازظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان، با قدردانی از همراهی و مساعدت قوای کشوری و لشکری برای تحقق کاری بزرگ در صحنه مذاکرات هسته ای با ۱+۵ اظهار داشت: این پیروزی و موفقیت، نه از آن یک جناح و گروهی خاص، بلکه پیروزی و موفقیت ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی است.

وی در این دیدار که به مناسبت عید سعید فطر انجام شد، مقاومت ملت ایران در برابر فشار و تحریم ها را ستود و گفت: مردم ایران از این توافق خرسند و شادمان هستند و البته، این شادمانی آنان ناشی از احساس غرور و پیروزی در برابر ابرقدرت‌ها و لغو تحریم‌های ظالمانه است.

رئیس جمهور، تیم مذاکره‌کننده ایران در بخش‌های فنی، حقوقی و سیاسی را بسیار قدرتمند و توانمند دانست و افزود: این تیم سرسختانه و با شهامت در برابر رقبای خود در گروه ۱+۵، با اتکا به منطق و تخصص خود به ابهامات پاسخ و از حقوق کشورشان دفاع کردند و این نکته‌ای است که بارها طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات، بر آن تاکید کرده‌اند.

روحانی متن برنامه جامع اقدام مشترک را یک متن برد – برد خواند و گفت: پذیرش حق غنی‌سازی ایران، لغو تحریم‌ها و تداوم تحقیق و توسعه از جمله موفقیت های بزرگ ما در این مذاکرات و متن توافق است.

وی با تاکید بر اینکه باید همه مسئولان به گونه ای تلاش کنند که شرمنده شهدا و ملت نشوند، به روند سخت و طولانی رسیدن به یک توافق جامع حتی با کشورهای دوست و راجع به مسایل کم‌اهمیت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این مذاکرات و رسیدن به نتیجه برد – برد با آلمان و پنج عضو دائم شورای امنیت که در تاریخ کشور تقریباً کم سابقه است، نتیجه عنایت حق و دعای مردم بود.  

کد N892276

وبگردی