آفتاب

تظاهرات هندوراسی‌ها علیه رییس جمهور

تظاهرات هندوراسی‌ها علیه رییس جمهور

هزاران تن از مردم هندوراس در پایتخت این کشور و در جدیدترین راهپیمایی خود علیه رییس جمهور دست به تظاهرات زده و خواستار تحقیق از وی بخاطر اتهام فساد گسترده شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو تظاهرات در پایتخت هندوراس با یکدیگر تلاقی کرده و معترضان در مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کرده و خواستار تحقیق از خوآن اورلاندو هرناندز، رییس جمهوری این کشور به اتهام فساد گسترده شدند.

معترضان همچنین شعار "هرناندز برو" سر می دادند.

برخی از معترضان مشعل به دست داشتند و دیگران پلاکارت‌هایی را داشتند که نشان می‌داد رییس جمهوری هندوراس با لباس زندانیان است.

جمعیت گسترده‌ای از معترضان از مه سال جاری میلادی علیه هرناندز که به "دریافت پول غیرقانونی در کمپین انتخاباتی 2013 ریاست جمهوری" متهم است، ‌به خیابان‌های پایتخت این کشور آمده و خواستار تحقیق کامل درباره این اتهام شده‌اند.

هرناندز این مساله را تایید کرده که حزب حاکم "ملی گرا" مبلغ 94 هزار دلار را از صندوق‌های امنیت اجتماعی دریافت کرده و این مساله را بیان کرده که از غیرقانونی بودن این مبلغ بی اطلاع بوده است.

اپوزیسیون می‌گوید که بیش از 300 هزار دلار از این پول مربوط به سیستم بهداشت عمومی هندوراس بوده است.

روز پنجشنبه نیز پلیس ضد شورش هندوراس با معترضان در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری درگیر شد و افسران پلیس از سپرهای خود برای عقب نشاندن معترضان استفاده کردند.

کشور هندوراس در آمریکای مرکزی و حوزه دریای کارائیب قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N892219

وبگردی