آفتاب
فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام:

آمریکا در صورت لزوم ناوهای بیشتری به دریای چین جنوبی اعزام می‌کند

آمریکا در صورت لزوم ناوهای بیشتری به دریای چین جنوبی اعزام می‌کند

آمریکا در ادامه تمرکز سیاست های خود به سمت آسیا – پاسیفیک سعی دارد چین را مرعوب توان دریایی خود کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، نیروی دریایی آمریکا روز گذشته مدعی شد که آماده رویارویی با هر چالش برخاسته از منازعات ارضی در اقیانوس آرام است.

در همین راستا، دریادار «اسکات سوئیفت»، فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام با ادعای دفاع از امنیت همپیمانان این کشور در منطقه استراتژیک آسیا – پاسیفیک گفت: آمریکا در صورت لزوم از توانایی اعزام هرچه بیشتر کشتی های جنگی به منطقه و همچنین بالا بردن شمار رزمایش های مشترک با کشورهای منطقه از جمله ژاپن برخوردار است.

اظهارات تهدید آمیز سوئیفت که آشکارا متوجه دولت پکن بود در حالی مطرح شد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا یک ماه پیش چین را به ارعاب کشورهای کوچک اقیانوس آرام متهم کرد – اتهامی که پکن با تضمین حق کشتی رانی آمریکا در دریای چین جنوبی رد کرده است.

سوئیفت که قصد به رخ کشیدن توان رزمی ناوگان دریایی خود را داشت با اشاره به در اختیار داشتن ۲۰۰ کشتی و زیردریایی، ۱۱۰۰ فروند هواپیما و ۱۴۰ هزار نیروی نظامی، مدعی شد که آمریکا عمیقا به تامین امنیت کشورهای واقع در اقیانوس آرام پایبند است.

چین ادعای مالکیت ۹۰ درصد از دریای جنوبی چین را دارد حال آنکه فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.  

کد N892169

وبگردی