آفتاب
روحانی در حاشیه نماز عید فطر اعلام کرد؛

برای اجرای توافق وین مراحلی را پیش رو داریم/ آمادگی برای پساتحریم

برای اجرای توافق وین مراحلی را پیش رو داریم/ آمادگی برای پساتحریم

رئیس جمهور با بیان اینکه برای اجرای توافقنامه وین مراحلی را پیش رو داریم، تأکید کرد: باید خود را برای شرایط پساتحریم و دنیای بعد از توافق آماده کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، صبح امروز و در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) تهران در گفتگو با رسانه ملی، با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای گفت: در این ماه رمضان، مردم ایران علاوه بر قرب به خداوند توانستند اراده خود را بر قدرت‌های جهانی تحمیل کنند و راهی را که انتخاب کرده بودند، در اولین مرحله به پایان برسانند.

وی افزود: این عید را خدمت ملت بزرگوار ایران که در ماه مبارک رمضان به بهترین وجه تکالیف دینی و همچنین تکالیف سیاسی خود را به انجام رساندند، تبریک عرض می‌کنم.

رئیس جمهور اضافه کرد: در این مرحله توافق قابل قبول، خوب و مهمی را به دست آوردیم و برای اجرایی شدن این توافقنامه مراحلی را پیش رو داریم.

روحانی گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد و مراجع قانونی کشورها باید آن را تصویب کنند و بعد در نهایت، برای اجرایی شدن در مراحل بعدی آماده شود.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله باید خود را برای شرایط پساتحریم و دنیای بعد از توافق آماده کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از عوامل مهمی که توانستیم به موفقیت برسیم، همدلی و همزبانی دولت و ملت بود و در ادامه راه هم به همین همدلی و همزبانی نیاز داریم.

روحانی اضافه کرد: امیدواریم که مردم در این دوره بتوانند شاهد حرکت و پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها به‌ ویژه در زمینه مسائل اقتصادی و اجتماعی باشند.  

کد N892137

وبگردی