آفتاب
جب بوش مدعی شد:

توافق هسته‌ای را همان روز اول پاره نمی‌کنم/ عملگرا خواهم بود

توافق هسته‌ای را همان روز اول پاره نمی‌کنم/ عملگرا خواهم بود

مطرح ترین کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سعی کرد تا در موضع گیری نسبته به تفاهم هسته ای وین کمی از همقطارانش فاصله گرفته و معقول تر سخن بگوید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی. ان. ان، «جب بوش» یکی از مطرح ترین کاندیداهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیروز جمعه در جمع برخی از هواداران خود تفاهم هسته ای به دست آمده بین ایران و کشورهای ۱+۵ را به شدت مورد انتقاد قرار داد، اما در نهایت گفت اگر وی به سمت رئیس جمهور آتی آمریکا انتخاب شود، یک شبه بساط توافق هسته ای ایران را برنخواهد چید.

وی که برادر «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهور پیشین آمریکا است با فاصله گرفتن از مواضع جنگ طلبانه وی سعی کرد چهره ای معقول از خود به تصویر بکشد و گفت: ترجیح می دهم رویکردی پراگماتیک و عملگرایانه داشته باشم و پیش از لغو کامل توافق هسته ای با کابینه و همچنین متحدان خود مشورت کنم.

وی ادامه داد: در مقام یک کاندیدا قصد ندارم به شما بگویم که در نخستین روز ریاست جمهوری خود توافق هسته ای با ایران را پاره خواهم کرد. البته این خیلی لذت بخش است اما به عنوان یک رئیس جمهور شاید بهتر باشد که پیش از هر اقدامی در این خصوص با متحدانتان به مشورت بنشینید. اگر قرار است رئیس جمهور باشید بهتر است در این یک مورد بالغ و دور اندیش باشید.

اظهارات روز گذشته جب بوش در حالی مطرح شد که عقایدش متفاوت از دیگر همقطاران جمهوری خواهش بود. به عنوان مثال «اسکات واکر» دیگر کاندیدای جمهوری خواه همواره مدعی می شود که در صورت پیروزی در انتخابات آتی در نخستین روز کاری خود توافق هسته ای با ایران را لغو خواهد کرد.

«تد کروز» دیگر کاندیدای جمهور خواه آمریکا نیز در همین یکی دو روز اخیر مدعی شده که آماده تصمیم گیری درباره اقدام نظامی علیه ایران است.

کد N892011

وبگردی