آفتاب

بان کی مون به ظریف تبریک گفت

بان کی مون به ظریف تبریک گفت

ایرنا نوشت:

دبیرکل سازمان ملل طی نامه ای به محمد جواد ظریف، ضمن تبریک به مناسبت دستیابی ایران و 1+5 به توافق نامه ای جامع، حمایت همه جانبه خود را از اجرای مفاد این توافق تاریخی و برداشته شدن تحریم های مرتبط در جهت حفظ منافع ملت شریف ایران ابراز کرد.

به گزارش ایرنا، بان کی مون در این نامه از تلاش های خستگی ناپذیر وزیر خارجه کشورمان تقدیر کرد و این توافق را بعنوان تحولی بزرگ در مناسبات جامعه بین الملل با ایران و نقطه عطفی در عدم اشاعه تسلیحات هسته ای در جهان یاد کرد.

این نامه از طرف جان الیاسون معاون دبیرکل سازمان ملل به دفترغلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک تقدیم شد.

بان کی مون در ابن نامه ضمن استقبال از توافق بدست آمده در مورد فعالیت های صلح آمیز ایران، حمایت همه جانبه ی خود را بعنوان دبیر کل سازمان ملل نسبت به لغو تحریم ها ی مربوطه در جهت حفظ منافع ملت شریف ایران اعلام کرد.

دبیر کل سازمان ملل افزود: خواست و اراده ی دولت جمهوری اسلامی ایران با انعطاف پذیری و بصیرت بالا در جهت اعتمادسازی با جامعه بین المللی ، نقشی بزرگ و موثر در این دستاورد تاریخی داشته است.

وی خاطرنشان کرد، همواره در جریان تلاش های بی وقفه و خستگی ناپذیر تیم مذاکره کننده در طول این مذاکرات قرار داشته است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین اراده رهبران سیاسی تیم مذاکره کننده در هدایت این مذاکرات در مسیر موفقیت آمیز توافق نهایی تحسین برانگیز خواند.

وی توافق نامه بدست آمده را راه حلی جامع و بلند مدت درجهت اطمینان دهی به جامعه بین الملل از صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران برشمرد و بر پایبندی و حسن نیت طرفین نسبت به اجرای سریع تعهداتشان تأکید کرد.

بان کی مون اذعان داشت، ، بی شک دستیابی موفقیت آمیز به این توافق نامه،منجر به تفاهم و همکاری هر چه بیشتر در جهت مرتفع شدن بسیاری از چالش های جدی امنیتی منطقه ای و فرامنطقه ای خواهد شد

5252

کد N891928

وبگردی