آفتاب
اقدام جنجال برانگیز صهیونیست ها؛

مقامات خارجی در سفر به تل آویو باید از دیوار ندبه بازدید کنند

مقامات خارجی در سفر به تل آویو باید از دیوار ندبه بازدید کنند

رژیم صهیونیستی قصد دارد با تغییر پروتکل دیپلماتیک کنونی، بازدید از دیوار غربی مسجد الاقصی (دیوار ندبه) را برای تمام مقامات خارجی بازدیدکننده از سرزمین های اشغالی اجباری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، یک مقام صهیونیست گفته است که از این تاریخ به بعد هر وزیر خارجه یا رئیس دولتی که به طور رسمی به سرزمین های اشغالی سفر کند باید از دیوار غربی ( دیوار ندبه) نیز بازدید کند.

براساس پروتکل کنونی دیپلماتیک در رژیم صهیونیستی مقامات خارجی سفر کننده به سرزمین های اشغالی باید از مقبره تئودور هرتزل بنیانگذار مکتب صهیونیسم و موزه یاد واشام (قربانیان هولوکاست) بازدید کنند.

وی هدف تل آویو از تغییر پروتکل دیپلماتیک را تقویت موضع این رژیم برای به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اعلام کرد. تاکنون بیش از نیمی از هیات های دیپلماتیکی که به سرزمین های اشغالی سفر می کردند، بازدیدی نیز از دیوار غربی داشتند اما هیچگاه این بازدید از روی اجبار و با همراهی وزیر خارجه صهیونیست ها نبوده است.

دیوار نُدبه  مقدس‌ترین مکان مذهبی یهودیان است که بر روی تپه «موریا» در شهر قدس قرار دارد. به باور یهودیان دیوار ندبه از آخرین باقی‌مانده‌های هیکل سلیمان و دومین پرستش‌گاه قدس و مرکز دعا و منبع الهام برای یهودیان در سراسر جهان است.

مسلمانان اما این دیوار را دیوار بُراق می نامند و معتقدند پیامبر اسلام مرکب خود را در شب معراج به آن بست. بازدید سال ۲۰۰۰ آریل شارون نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی از دیوار غربی منجر به انتفاضه سوم فلسطینی ها شد.

 

 

کد N891872

وبگردی