آفتاب
تحولات یمن؛

محاصره تروریست های القاعده/ ادامه حملات هوایی به صعده و صنعا

محاصره تروریست های القاعده/ ادامه حملات هوایی به صعده و صنعا

یک منبع نظامی در یمن گفت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی حمله عناصر القاعده و مزدوران آل سعود به التواهی در عدن را ناکام گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، منبع مذکور افزود: ارتش و کمیته های مردمی یمن ده ها نفر از عناصر القاعده را به هلاکت رسانده و ۷ نفر از تروریست ها از جمله یک فرمانده بلند پایه را به اسارت گرفتند. آنها همچنین مقداری ادوات جنگی از جمله موشک، سلاح سنگین و تیربار به غنیمت بردند.

این منبع یادآور شد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی عناصر القاعده و تروریست های و مزدوران آل سعود را در فرودگاه بین المللی عدن محاصره کردند و در حال حاضر درگیری های شدیدی میان نیروهای یمن و عناصر القاعده و آل سعود در منطقه «خور مکسور» در جریان است.

از سوی دیگر حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به استان های صعده و صنعا ادامه پیدا کرد. خبر دیگر این که در درگیری میان طرفداران منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن و نیروهای انصارالله ۶ نفر از شبه نظامیان طرفدار هادی کشته شده و ۷ نفر دیگر زخمی شدند. همچنین ۹ نفر از نیروهای انصارالله به شهادت رسیدند.

در همین حال طی درگیری هایی که در ورودی شرقی منطقه «الطواهی» در شهر عدن به وقوع پیوست، این منطقه تحت کنترل نیروهای انصارالله درآمد.

در خبر دیگری خالد بحاح معاون رئیس جمهوری فراری یمن مدعی شد شهر ساحل عدن جنوبی به طور کامل تحت کنترل نیروهای طرفدار هادی قرار دارد.

این در حالی است که درگیری ها در شهر تعز واقع در جنوب صنعا منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از نیروهای انصارالله شده است.

منابع محلی نیز تاکید کردند: نیروهای انصارالله کنترل مناطقی را در تعز در دست گرفته و به سمت «عصیفره» و منطقه کوهستانی نزدیک به «الروضه« پیش روی کرده اند.

کد N891846

وبگردی