آفتاب
اردوغان خبر داد:

برگزاری انتخابات زود هنگام در صورت شکست رایزنی ها بین احزاب ترکیه

برگزاری انتخابات زود هنگام در صورت شکست رایزنی ها بین احزاب ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت در صورت شکست تلاش ها برای تشکیل کابینه ائتلافی، انتخابات زود هنگام برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، رجب طیب اردوغان بعد از برگزاری نماز عید فطر در استانبول گفت: احمد داود اوغلو نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه به او گفته است که دیدارهایی را در زمینه تشکیل دولت ائتلافی برگزار کرده و قرار است دور دوم دیدارها نیز بعد از عید انجام گیرد و دیدگاه ها در مورد تشکیل دولت ائتلافی مشخص شود.

رئیس جمهوری ترکیه یادآور شد: سه حزب سیاسی جمهوریخواه خلق، حرکت ملی و دمکراتیک خلق ها نتایج دور اول گفتگوها با نخست وزیر را ارزیابی و نظر خود را در مورد تشکیل کابینه ائتلافی اعلام خواهند کرد. وی افزود: ما تلاش می کنیم ترکیه ای را بسازیم که در آن روابط برادرانه میان شهروندان ترک، کرد، آلبانیایی، گرجستانی و دیگر گروه ها برقرار باشد.

پیش از این نخست وزیر ترکیه درباره تشکیل دولت ائتلافی این کشور با توجه به پیشرفت مذاکرات با حزب جمهوریخواه خلق، ابراز امیدواری کرده بود.

احمد داود اوغلو اظهار داشت:‌ مذاکرات با هدف تشکیل دولت ائتلافی میان حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب جمهوریخواه خلق که بزرگ ترین حزب مخالف در ترکیه محسوب می شود، پیشرفت هایی داشته است.

کد N891841

وبگردی