آفتاب

موضع امام جمعه فارس در قبال استاندار منتخب دولت و اختلاف نظر نمایندگان با وزارت کشور

موضع امام جمعه فارس در قبال استاندار منتخب دولت و اختلاف نظر نمایندگان با وزارت کشور

ایسنا نوشت:

نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص انتصاب استاندار جدید استان، گفت: قضاوت در مورد ایشان را به پس از عملکردش در استان موکول می‌کنیم. 

آیت‌الله اسدالله ایمانی 26 تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه شیراز با بیان این‌که اگر عملکرد استاندار جدید منفی باشد، قضاوت ما نیز منفی خواهد بود، افزود: متاسفانه برخی دشمنان و دوستان ناآگاه سخنان نمایندگان مجلس را به برخورد قومیتی تشبیه کردند، در حالی‌که به هیچ عنوان موضوع قومیت مطرح نبوده و نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در فارس قوم لر را از اصیل‌ترین قومیت‌های کشور دانست و گفت: قومی که استاندار جدید فارس از آن می‌آید در تاریخ مبارزات ایران همواره پیشگام و مثمر ثمر بوده و از اصیل‌ترین اقوام ایران است که در ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد همواره حضور داشته و فعالیت‌های بزرگی داشته‌اند.

وی با بیان این‌که بحث نمایندگان و وزارت کشور به قوت خود باقی است، گفت: نمایندگان استان فارس افرادی را به عنوان کاندیدای استانداری به وزارت کشور معرفی کردند که این معرفی می‌تواند مورد تایید و یا رد قرار گیرد، اما این بحث هیچ گونه ارتباطی میان صحبت نمایندگان استان و قومیت استاندار جدید ندارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به این‌که جایگاه نماز جمعه محل نصیحت و خیرخواهی است، گفت: در جایگاه نماز جمعه تعیین تکلیف نکردیم، چرا که شخص امام جمعه بیشتر از همه از قانون پیروی می‌کند و ما صحبت‌هایی که از این مکان ارائه می‌دهیم، جنبه نصیحت و خیرخواهی دارد.

وی یادآور شد: هم‌چنان تاکید می‌کنم که عدم ثبات مدیریت در فارس یک معضل بزرگ است، چرا که ۲۲ ماه عمر مفید برای یک استاندار هیچ گونه دستاوردی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: قضاوت زودهنگام در خصوص استاندار جدید فارس نخواهیم کرد، بلکه باید عملکرد را مدنظر قرار داد.

27215

 

کد N891789

وبگردی