آفتاب
اسفنانی در گفتگو با مهر:

مجلس تفاهم هسته‌ای وین را بر اساس خطوط قرمز بررسی خواهد کرد

مجلس تفاهم هسته‌ای وین را بر اساس خطوط قرمز بررسی خواهد کرد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی به موجب قانون، تفاهم هسته‌ای وین را بر اساس خطوط قرمز، بررسی و تعیین تکلیف خواهد کرد.

محمدعلی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پایان مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب در وین، اظهار داشت: طبق قانون اساسی، این تفاهمنامه باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی افزود: به محض اینکه مجلس از مفاد این تفاهمنامه مطلع شود، ساز و کاری را برای بررسی جزئیات و احتمالاً تصویب آن در مهلت قانونی در نظر خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: اگر این تفاهمنامه به تصویب مجلس برسد، وجهه قانونی پیدا خواهد کرد و مجلس نیز به این وظیفه خود به خوبی عمل می‌کند.

اسفنانی با اشاره به برخی از خطوط قرمز مد نظر مجلس در بررسی نتیجه مذاکرات وین، گفت: نظارت بی‌حد و حساب و بی‌ضابطه در رابطه با مراکز هسته‌ای، نظارت بر مراکز نظامی و مباحث مربوط به دریافت اطلاعات دانشمندان ایرانی و لغو تدریجی تحریم‌ها از جمله خطوط قرمز مجلس خواهد بود که نباید وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: ممکن است طرف مقابل همچنان بر روی استفاده از کلمات قابل تفسیر و چندپهلو مثل «توقف تحریم‌ها» به جای «لغو تحریم‌ها» اصرار داشته باشند که مجلس نیز با دقت این مسائل را بررسی خواهد کرد.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سه‌شنبه هفته آینده (30 تیرماه) با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارش مذاکرات هسته‌ای وین و پاسخ سئوالات نمایندگان خواهد پرداخت.

کد N891702

وبگردی