آفتاب

پیام نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به مناسبت عید فطر

پیام نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به مناسبت عید فطر

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ضمن تبریک عید فطر گفت: در این ماه، بندگان نیک و صالح خداوند به پیروی از معبود خود سفره‌های احسان و یاری گستراندند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان هلال احمر متن پیام تبریک حجت الاسلام‌والمسلمین معزی به شرح زیر است:  « خدای بزرگ را سپاسگزاریم که ماه رمضان را والا و شکوهمند و برتر قرار داد و در آن، قرآن کتاب زندگی را فرو فرستاد تا راهنما و روشنگر راه هدایت و تمییزگر راه رستگاری از گمراهی باشد؛ خوان رحمت و برکت خویش بر آدمیان بازگسترانید، دروازه‌های بهشت و مینو به روی آنان بازگشود، شرف همنشینی با فرشتگان و ملکوتیان برای ایشان فراهم آورد،شیرینی یاد و ذکر خدا به کام‌شان چشانید و شراب مناجات و هم سخنی به جانشان نیوشاند؛ چه آن که سخن دیباچه دیوان عشق است.

سوگمندانه در این ماه بزرگ شاهد برخی ناهنجاری های اجتماعی و سیاسی بودیم. اسراف و تبذیر در برخی از میهمانی‌ها و ابراز روزه‌خواری از سوی برخی از هموطنان با آموزه‌های روح بخش و زندگی ساز این ماه سازگاری نداشت. اعلام ناسپاسی خدای مهربان و رعایت نکردن آداب اجتماعی و حقوق هم‌زیستی و هم‌وطنی که گاهی از سوی بیگانگان نیز رعایت می‌شود، جان و خاطر هر انسان آزاده‌ای را می‌آزارد. همچنین، ظلم و جفای مدعیان مسلمانی و خدمتگزاری دو حرم شریف مکی و مدنی که در بر مردم روزه‌دار و بی‌گناه و بی‌پناه یمن، سوریه و عراق روا داشتند، روح و روان انسان‌های حق‌جو را به ستوه آورد.

اما از سوی دیگر شادمانه شاهد بودیم که در این ماه، بندگان نیک و صالح باری تعالی به پیروی از معبود خویش، سفره‌های احسان و یاری و کمک گستراندند و به اطعام و رفع نیاز هموطنان و همنوعان خود همت گماردند و بسیاری از مؤسسه‌های خیریه و مردم نهاد با بهره‌برداری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان بر تلاش خود برای تعاون و یاری رساندن به نیامندان افزودند. همچنین، مردم با ایمان و مسئولیت شناس ایران با حضور پرشور و شعور خود در مراسم بزرگداشت روز قدس، برای حمایت از حقوق انسان‌های مظلوم جهان از فلسطین تا یمن و سوریه با زبان روزه در صحنه حاضر شدند و ضمن محکوم کردن ظلم و جور رژیم‌های ناصالح جهان، بر حمایت و قدردانی خود از تلاش‌های مذاکره‌کنندگان ایرانی با قدرت‌های سیاسی جهان برای حفظ و پاسداری از حقوق هسته‌ای مشروع ایران تاکید کردند.

امیدواریم که خدای مهربان و بخشنده به فرخندگی این ماه بزرگ و این میهمانی شکوهمند ایزدی، کام‌مان را از عافیت دو جهان سیراب گرداند، پایداری در عبادت و کمک به خلق نصیب‌مان گرداند و با بخشودگی گناهان و رهایی از کیفر دوزخ مژدگانی‌مان بخشد. از درگاه بنده نواز او، بی‌نیازی تهیدستان، گشایش حال اندوه‌مندان و استواری کار مسلمانان را فروتنانه خواستاریم.

 

در پایان، عید سعید فطر را به پیشگاه مبارک حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری دام ظله العالی و مردم بزرگوار ایران بویژه اعضا و کارکنان گرامی جمعیت هلال احمر تبریک و شادباش عرض می‌کنم و برای همگان توفیق خودسازی و خدمتگزاری به مردم را از ایزد منان مسالت دارم.»

۲۳۷

کد N891695

وبگردی