آفتاب

مصباحی‌مقدم: مذاکرات از دولت قبل آغاز شده و نتایجش دستاورد یک جناح خاص نیست

مصباحی‌مقدم: مذاکرات از دولت قبل آغاز شده و نتایجش دستاورد یک جناح خاص نیست

ایسنا نوشت:

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره‌کنندگان ما با دست پر و از موضع قدرت توانستند به مذاکره با شش قدرت جهانی بپردازند؛ چرا که حمایت های مقام معظم رهبری و ملت و مجلس در قدرت استدلال و بیان نمایندگان نظام در گفت‌وگو مقابل شش قدرت جهانی بسیار تاثیرگذار بود.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم طی سخنانی در پیش خطبه‌های امروز نماز جمعه اظهار کرد: فعالیت های دانشمندان هسته‌ای ما و رساندن غنی سازی به 20 درصد و تعداد سانتریفیوژهای نصب شده به 19 هزار پشتوانه محکمی برای تیم مذاکره کننده بود تا از موضع بالا وارد مذاکرات شوند.

وی با بیان اینکه هیأت مذاکره کننده با قدرت و پشتوانه رهبری و ملت ایران وظیفه خود را ادا کرد، افزود: مذاکرات بعد از 23 ماه به نتایج اولیه دست یافت، البته حاصل توافق باید در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد که خطوط قرمز و چارچوب های تعیین شده در متن نهایی تهیه شده منظور شده باشد و پس از اعلام نظر مجلس اقدامات بعدی انجام خواهد شد. در برخی از رسانه ها می بینیم که در صدد هستند این موفقیت را به نفع یک جریان بدانند، در حالی که دولت هم نماینده کل ملت است و همانطور که رهبری فرمودند این مذاکرات از دولت قبل آغاز شده و تقاضای مذاکره از ناحیه آمریکا مطرح شد، البته باید گفت قدرت کار این دولت با مذاکره کنندگانش بسیار موثر بوده است.

مصباحی مقدم در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است برای مقاومت در برابر فزون خواهی بیگانگان و تاثیرگذاری نظام سلطه جهانی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی منحصرا مرتبط به تحریم ها نیست. این طور نیست که اقتصاد مقاومتی منحصر به تحریم ها باشد، یعنی اگر تحریم ها برداشته شود نیاز ما به اقتصاد مقاومتی برطرف نخواهد شد.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه ایران یک دلار بدهی عقب مانده به خارج از کشور ندارد، افزود: ایران حدود 130 میلیارد دلار ذخایر خارجی دارد که گفته می‌شود 39 میلیارد دلار آن از منابع بلوکه شده است و دارایی های خارجی بانک مرکزی شامل تمام درآمدهای نفتی ماست و همچنین در صندوق توسعه ملی که از سال 80 شکل گرفته است تا کنون 70 میلیارد دلار ذخیره داریم که در حساب های خارجی بانک مرکزی است، پس ما نه تنها بدهی خارجی عقب مانده نداریم بلکه مطالبات گسترده ای پس از لغو تحریم‌ها خواهیم داشت که امکان استفاده از آن‌ها فراهم می‌شود.

/2727

 

کد N891647

وبگردی