آفتاب

احتمال انجام اقدامات نظارتی ژاپن در دریای چین جنوبی

احتمال انجام اقدامات نظارتی ژاپن در دریای چین جنوبی

فرمانده ارتش ژاپن با اشاره به فعالیت‌های مدعیانه چین در دریای چین جنوبی اعلام کرد توکیو ممکن است برای مقابله با این اقدامات فعالیت‌هایی در زمینه گشت‌زنی و شناسایی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاتسو توشی کاوانو، فرمانده ارتش ژاپن طی سخنرانی خود در واشنگتن در این باره گفت: صحبت‌هایی درباره انجام گشت‌زنی ژاپن در دریای چین جنوبی وجود دارد.

کاوانو ادامه داد: اما موضع ما در این مساله به اتفاقاتی بستگی دارد که در آینده نزدیک در این دریا رخ می‌دهد.

کاوانو پیشتر با مارتین دمپسی، همتای آمریکایی‌اش دیدار و درباره اجرای برنامه به‌روزرسانی شده دفاعی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

این در حالی است که تنش‌ها در دریای چین جنوبی همزمان با گسترش فعالیت‌های چین در احیاسازی اراضی در این دریا به شدت افزایش یافته است. دریای چین جنوبی حاوی منابع غنی طبیعی است و یکی از مهم‌ترین خطوط تجاری دریایی محسوب می‌شود که چین ادعا می‌کند بیش از 90 درصد آن متعلق به این کشور است.

کاوانو در ادامه اظهاراتش ضمن پیش‌بینی افزایش اقدامات و فعالیت‌های مدعیانه چین در این دریا عنوان کرد: به اعتقاد من این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که پکن به فراتر از زنجیره جزایر در اقیانوس آرام نیز چنگ بیندازد. من معتقدم شرایط بدتر خواهد شد.

اظهارات کاوانو مدت کوتاهی پس از اقدام شنیزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در ارجاع لایحه اعزام نیروهای ژاپنی به جنگ‌های خارجی به پارلمان این کشور مطرح شد.

انتهای پیام

کد N891587

وبگردی