آفتاب

تصاویری از انفجار انتحاری در ریاض/ داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت

تصاویری از انفجار انتحاری در ریاض/ داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت

در حالی که داعش مسوولیت انفجار روز گذشته در عربستان را برعهده گرفته است، وزارت کشور عربستان اعلام کرد، فرد عامل انتحاری عربستانی بوده است.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ وزارت کشور عربستان شب گذشته از یک عملیات انتحاری در شهر «ریاض» پایتخت این کشور خبر داد.

سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور در یکی از ایست بازرسی ها به یک خودرو مشکوک می شوند، اما راننده این خودرو با مشاهده نیروهای امنیتی خودرو را منفجر می کند.

بر اثر این انفجار انتحاری علاوه بر کشته شدن راننده خودرو، دو نیروی امنیتی عربستان هم زخمی شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.

نیروهای امنیتی عربستان از ادامه تحقیقات در خصوص جزئیات این حادثه خبر دادند.

گروه تروریستی داعش پیش از این با قبول مسئولیت چند عملیات ترور و انفجار در مناطق مختلف عربستان، نسبت به انجام عملیات های دیگر در این کشور هشدار داده بود.

در همین حال خبرگزاری ایسنا به نقل از اسکای نیوز نوشته است: 

عصر روز پنجشنبه یک عضو داعش که بنا بر اعلام وزارت کشور عربستان اقدام به قتل دایی خود کرده بود، در نزدیکی یکی از زندان‌های عربستان خود را منفجر کرد که این امر به کشته شدن عامل انتحاری و زخمی شدن دو نیروی امنیتی عربستان منجر شد.

بنابر اعلام مسوولان امنیتی عربستان، نیروهای امنیتی پس از مشکوک شدن به خودرو، تلاش کردند تا خودرو را متوقف و سرنشین آن را پیاده کنند که نوجوان عضو داعش خود را در داخل خودرو منفجر کرد و به زندگی خود با این کار پایان داد.

داعش با صدور بیانیه‌ای در پایگاه‌های اینترنتی وابسته به خود با بر عهده گرفتن مسوولیت این اقدام اعلام کرد که این عملیات یک عملیات ترکیبی بوده و دایی فرد مهاجم نیز توسط داعش کشته شده است.

عربستان اعلام کرده که فرد مهاجم پس از قتل دایی خود و سرقت ماشین وی، تلاش داشته تا همسر دایی‌اش را نیز به قتل برساند که این کار برای وی مقدور نشده است.

وی سپس قصد انجام یک عملیات تروریستی علیه مواضع دولتی یا منافع کشورهای خارجی داشته که با واکنش نیروهای امنیتی موفق به انجام این عمل نشده است.

وزارت کشور عربستان می‌گوید: عامل انتحاری از شهروندان عربستان و عضو داعش بوده و وضعیت سلامتی دو نیروی زخمی شده این وزارتخانه خوب است و آسیب جدی به آنها وارد نشده است.

5252

کد N891482

وبگردی