آفتاب

دولت مستعفی یمن مدعی تصرف عدن شد

دولت مستعفی یمن مدعی تصرف عدن شد

دولت مستعفی یمن مدعی شد که توانسته شهر بندری عدن در جنوب این کشور را به کنترل کامل خود درآورد.

دولت مستعفی یمن مدعی شد که توانسته شهر بندری عدن در جنوب این کشور را به کنترل کامل خود درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای‌نیوز عربی، این در حالی است که درگیری‌ها در شهر عدن که دومین شهر مهم یمن پس از صنعا پایتخت محسوب می‌شود، همچنان ادامه دارد و نیروهای انصارالله و گروه‌های هم‌پیمان آن همچنان در حال مقاومت و درگیری با یگان‌های نزدیک به دولت مستعفی این کشور و جدایی‌طلبان جنوب هستند.

حملات نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی و هم‌پیمانان جدایی‌طلب جنوبی وی به شهر عدن در سه روز گذشته به شدت افزایش یافته و این اقدام با پوشش هوایی کامل از سوی ائتلاف تحت رهبری عربستان صورت می‌گیرد.

با وجود درخواست مکرر سازمان ملل برای اجرای آتش‌بس انسانی در یمن تا پایان ماه رمضان اما مسوولان سعودی با بی‌توجهی به این درخواست‌ها حملات خود را به ویژه در جنوب یمن افزایش دادند که این امر به تحقق پیش‌روی‌هایی برای نیروهای منصور هادی و هم‌پیمانان عربستان انجامیده است.

روز پنجشنبه منصور هادی با ظاهر شدن در صفحه تلویزیون اعلام کرد که بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل نیروهای انصارالله آغاز شده و نقطه شروع آن نیز شهر عدن خواهد بود. ساعاتی پس از این اظهارات تلویزیونی منصور هادی، دولت مستعفی یمن اعلام کرد که کنترل عدن را به دست گرفته است.

همزمان حملات ائتلاف تحت رهبری سعودی‌ها در دیگر استان‌های یمن از جمله تعز، مارب، صنعا، صعده و دیگر استان‌های مرکزی یمن ادامه یافت و به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از جمله غیرنظامیان انجامید.

انتهای پیام

کد N891475

وبگردی