آفتاب

مخالفت انگلیس با استفاده پلیس از ماشین‌های آبپاش در برخورد با اعتراضات

مخالفت انگلیس با استفاده پلیس از ماشین‌های آبپاش در برخورد با اعتراضات

وزیر امنیت داخلی انگلیس گفت که تجهیزات نیروهای پلیس ضد شورش این کشور افزایش نمی‌یابد و آنها همچنان حق ندارند در هیچ شهری از ماشین‌های آبپاش استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ترزا می، وزیر امنیت داخلی انگلیس در حالی تاکید کرد که استفاده از ماشین‌های آبپاش توسط نیروهای پلیس در شهرهای این کشور ممنوع است که شهردار لندن به تازگی از تمایل خود به افزودن ماشین‌های آبپاش به تجهیزات پلیس خبر داده بود.

در حال حاضر تنها در شمال ایرلند نیروهای پلیس این اجازه را دارند که از ماشین‌های آبپاش استفاده کنند. اجازه استفاده از ماشین‌های آبپاش در بحبوحه درگیری‌ها در ایرلند به پلیس داده شد.

وزیر امنیت داخلی انگلیس در مجلس عوام این کشور گفت که به دنبال ناآرامی‌ها در تابستان 2001 در برخی شهرهای این کشور پلیس راهکارها و تجهیزات مقابله با اعتراضات را بازبینی کرد و به این نتیجه رسید که استفاده از ماشین‌های آبپاش یک گزینه محتمل است.

وی ادامه داد: استفاده از این ماشین‌ها احتمال ظرفیت آسیب رساندن به افراد را ایجاد می‌کند و ورود این ماشین‌ها به تجهیزات پلیس چهره‌ پلیس انگلیس را تغییر می‌دهد.

وی تصریح کرد: من تصمیم گرفتم که اجازه ندهم از ماشین‌های آبپاش به عنوان تجهیزات پلیس در جریان عملیات‌ها در انگلیس و ولز استفاده شود.

انتهای پیام

کد N891407

وبگردی