آفتاب
روحانی در گفت وگوی تلفنی با رییس جمهوری ترکیه:

توافق هسته‌ای در رابطه ایران با همسایگان به‌ویژه ترکیه تاثیرگذار است

توافق هسته‌ای در رابطه ایران با همسایگان به‌ویژه ترکیه تاثیرگذار است

رییس جمهور در گفت و گویی تلفنی با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، ضمن تبریک عید سعید فطر و با اشاره به توافق ایران با ۱+۵ گفت: این توافق دررابطه ایران با همسایگانش بویژه ترکیه تاثیرگذارخواهد بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این گفت وگوی تلفنی که پنجشنبه شب انجام شد، گفت: ما تحریم های ظالمانه را پشت سر گذاشتیم و توانستیم به راه حل های قابل قبولی دست پیدا کنیم.

روحانی در خصوص همکاری تهران - آنکارا برای کمک به ثبات منطقه نیز گفت: در امور منطقه ای چشم امید مردم منطقه به همکاری های ما دوخته شده است و ما می توانیم با همکاری یکدیگر به یک راه حل برد- برد در منطقه دست پیدا کنیم.

رییس جمهور افزود: دراین ارتباط ضرورت دارد تعاملات فیمابین برای ریشه کنی تروریسم افزایش یافته و با مساله تروریسم در منطقه که می تواند ثبات کشورها را بهم بزند، مقابله کنیم.

در این مکالمه تلفنی همچنین رییس جمهور کشورمان از همکاری های طرف ترکیه ای در سال های گذشته در زمینه مساله هسته ای قدردانی کرد.

رییس جمهور ترکیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر و موفقیت های بدست آمده در مذاکرات هسته ای اظهار کرد: ما آماده همکاری در مسائل منطقه ای هستیم و ازطریق تعامل نزدیک دستگاه‌های مختلف دو کشور خواهیم توانست به این امر مهم کمک کنیم.

آقای اردوغان به توسعه روابط دو کشور هم اشاره کرد و گفت: باید توسعه روابط را پیگیری نماییم و از طریق همکاری به تعمیق آن کمک کنیم.

انتهای پیام
کد N891394

وبگردی